Minuta sedintei CLB 25.02.2021

Sedinta a fost prezidata de consilierul local PNL, Tuna Eugen, au participat 18 consilieri locali, dna secretar, dna administrator public, dna consilier Serviciul de Evidenta Populatiei si 11 cetateni.

Pe ordinea de zi au fost 9 proiecte de hotarari, 8 fiind adoptate. Noi am  votat PENTRU toate proiectele si am luat cuvantul la 5 proiecte si am avut un amendament la unul dintre acestea, astfel:

  • La proiectul nr. 1 privind completarea ROF CLB, Valentina Cojocariu-PMP, in calitate de co-initiator a luat cuvantul, pentru a le reaminti consilierilor locali ca trebuie sa ne desfasuram activitatea bazandu-ne pe o serie de principia, precum buna-credinta, onestitatea si transparenta, iar un semn de respect fata de cetateni este respectarea dreptului cetatenilor de a vedea in direct ce se intampla in sedintele de consiliu. Asa cum se intampla inclusiv la comune din judete indepartate, trebuie ca si Orasul Bragadiru sa intre in randul lumii. Cristian Dimache-USR-PLUS a intarit idea de a permite comunicarea nemijlocita a Consiliului Local Bragadiru prin intermediul inregistrarilor audio-video, care ne-ar aduce in secolul 21. Teodora Desaga a adus aminte ca a inceput demersurile in acest sens inca din 2019 si ca, macar acum in al 12-lea ceas, consilierii locali ar trebui sa voteze pentru inregistrarea acestor sedinte, pentru ca trebuie sa ne modernizam, sa ne digitalizam, si pentru a veni inclusiv in sprijinul doamnelor care intocmesc procesul-verbal, pentru ca nu au cum sa fie complete in lipsa unor inregistrari. Eugen Tuna-PNL a sustinut ca legea permite transmiterea online a sedintelor, dar oportunitatea o stabilesc consilierii, iar despre partea a doua a propunerii a concluzionat ca excede cadrul legislativ, caci in Codul Administrativ nu se permit luarile de cuvant ale cetatenilor.  Andrei Lazar –PNL a reiterat aceeasi idee, argumentand in plus ca s-ar crea o disfunctionalitate in cadrul sedintelor consiliului daca ar veni prea multi cetateni la sedinte si ar vrea sa ia cuvantul, ceea ce ar face ca durata sedintelor sa fie prelungita cu mult. Vazand opozitia la articolul 2, Teodora Desaga-PMP a propus un amendament privind eliminarea articolelor 2 si 3, astfel incat macar transmiterea in direct a sedintelor sa ramana si sa fie acceptata de majoritatea consilierilor locali. Supus la vot, amendamentul a fost respins cu 8 voturi pentru si 10 voturi impotriva. Supus la vot, proiectul de hotarare a fost respins cu 8 voturi pentru(PMPM+USR-PLUS), 8 voturi impotriva(PNL+PSD) si 2 abtineri(PRO+ALDE).
  • La proiectul nr. 2 privind Registrul Agricol, Teodora Desaga-PMP a intrebat ce procent reprezinta datele din hotarare, iar dna secretar a afirmat ca 100%, pentru ca ne aflam inainte de recensamantul agricol din acest an. Claudiu Bita-USR-PLUS a precizat ca nu este nicio diferenta de abordare intre procedura de lucru de anul trecut si cea propusa pentru anul acesta, ca si cum nu ar fi nimic de imbunatatit, iar dna secretar i-a raspuns ca se poate face transmiterea datelor si pe mail, nu doar fizic. Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
  • La proiectul nr. 7  privind bursele scolare, Claudiu Bita-USR-PLUS a propus un amendament privind majorarea cuantumului bursei sociale de la 500 la 800 lei. Teodora Desaga-PMP a accentuat ideea ca impactul bugetar este de doar 7.200 lei, asa ca nu este nevoie sa asteptam punctul de vedere al Serviciului Buget, ci aceasta suma sa fie prevazuta in proiectul de buget, asa cum decidem noi. Supuse la vot, amendamentul si proiectul de hotarare au fost adoptate cu unanimitate de voturi.
  • La proiectul nr. 8 privind Inventarul Domeniului Public, dna secretar ne-a explicat ca titlul trebuie modificat, pentru ca nu putem modifica o hotarare de Guvern printr-o hotarare de consiliu local, astfel ca solutia este sa facem referire la modificarea si completarea Anexei nr. 1 a HCL nr. 38/1999. Cristian Dimache-USR-PLUS a intrebat daca este nevoie de externalizare a activitatii de actualizare, avand in vedere ca ritmul este lent. Teodora Desaga-PMP a atras atentia ca de 4 ani de zile tot primeste acelasi raspuns la solicitarea de primire a Inventarului Domeniului Public, si anume ca este in actualizare, ori lipsa informatiilor impiedica buna desfasurare a Consiliului Local Bragadiru, deoarece nu se cunoaste exact care sunt terenurile proprietate publica a UAT si ce suprafete au. Dna secretar ne-a asigurat ca sunt aproape de finalizare, dar ca a durat atat de mult pentru ca vorbim de inventarierea a 20 de ani. Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
  • La proiectul nr. 9 privind incetarea achizitiei a 22 de locuinte sociale, Teodora Desaga-PMP si-a exprimat multumirea ca s-a renuntat la aceasta procedura, deoarece cheltuirea a 4,3 milioane lei pe 22 de apartamente nu era nici oportuna, avand prioritate alte obiective de investitii care aduc plus valoare comunitatii, nu era nici legala, asa cum a semnalat anul trecut prefectului. Cristian Dimache-USR-PLUS a propus un amendament privind introducerea cuvantului „definitiva” in titlul proiectului, pentru a se asigura ca aceasta procedura nu mai este reluata vreodata. Supus la vot, amendamentul a fost respins cu 8 voturi pentru si 10 impotriva, motivandu-se ca da alta valoare juridica sintagmei „incetare a aplicabilitatii”. Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

La lucrari curente, au fost prezentate urmatoarele:

  1. Referatul consilierilor PMP privind REABILITAREA TERMICA a blocurilor din Bragadiru: Teodora Desaga-PMP a prezentat  continutul referatului, punand accent pe faptul ca ar trebui sa existe un acord de principiu in Consiliul Local pentru demararea procedurilor pe care Coordonatorul local trebuie sa le faca, inainte de a ajunge sa fie votata hotararea de consiliu privind bugetul Programului Local, cu atat mai mult cu cat suma necesara desfasurarii activitatilor pregatitoare privind experitiza tehnica si auditul energetic ar trebui sa fie incluse in proiectul de buget local. Au existat puncte de vedere exprimate ale consilierilor din PNL, carora Teodora Desaga-PMP le-a raspuns, dandu-le mai multe detalii ca sa inteleaga oportunitatea folosirii bugetului Ministerului Dezvoltarii pentru repararea acoperisurilor cu probleme in urma lucrarilor facute in anul 2009, in mod special. Concluzia dezbaterilor a fost ca au luat act de propunerea noastra si urmeaza sa primesc raspuns in scris de la Primarie.
  2. Referatul consilierilor PMP privind situatia cainilor fara stapan si Programul de sterilizare gratuita a cainilor cu stapan si fara stapan: Valentina Cojocariu-PMP a prezentat continutul referatului, punand accent pe faptul ca trebuie sa vedem ce a facut ASPA IVETS de sumele de bani platite in ultimii 3 ani, avand in vedere ca problema cainilor fara stapani nu se rezolva doar prin ridicarea acestora de pe strada, ci prin combaterea sursei: puii abandonati din curti, cainii maturi adusi din alte localitati. Teodora Desaga-PMP a completat, atragand atentia asupra ilegalitatii unor hotarari de consiliu din alte localitati care au preferat asocierea in ASPA IVETS si sustinand nevoia unui parteneriat public privat pentru asigurarea cadrului necesar desfasurarii unui program cu frecventa lunara de sterilizare gratuita, microcipare si inregistrare a tuturor animalelor de companie cu stapan din Bragadiru. Concluzia dezbaterilor a fost ca au luat act de propunerea noastra si urmeaza sa primesc raspuns in scris de la Primarie.
  3. Invitatia consilierilor PMP a Sefului Serviciului Evidenta Populatiei: Elena Zamfir-PMP a intrebat-o pe dna consilier in cadrul serviciului daca termenul de 30 de zile, afisat pe site-ul primariei, pentru ridicarea cartii de identitate este termenul limita si care sunt considerate situatii de urgenta, astfel incat cetatenii sa beneficieze de cartea de identitate mai repede. Raspunsul a fost ca termenul este de 45 de zile, sursa intarzierilor fiind o problema la nivel national privind achizitionarea materialului plastic folosit pentru cartile de identitate. In acest timp cetatenii au posibilitatea sa isi pastreze cartea de identitate, care se retine doar in cazul casatoriei sau daca este expirat.  Nu mai exista situatii speciale sau de urgenta, dar de exemplu in cazul internarii in spital pentru o operatie, se elibereaza mai repede. Teodora Desaga a intrebat cate carti de identitate sunt eliberate zilnic si in ce stadiu al prelucrarii sunt. Raspunsul a fost ca media este de 40-50 de CI/zi, cu mentiunea ca sunt arondate si localitatile Magurele, Darasti, Clinceni, iar la acest moment sunt prelucrate cererile pana la data de 3 februarie, cartile de identitate printandu-se la Serviciul Judetean unde toate cele 23 de servicii publice comunitare de evidenta a populatiei trimit solicitarile de eliberare. In cazul stabilirii resedintei termenul este de 3-5 zile.
  4. Plangerea prelabila pentru AC, CU pentru SC TOP CONSTRUCT pentru constructia blocurilor din Str. Opalului: 13 cetateni contesta valabilitatea acestor documente de urbanism, chemand in judecata Consiliul Local Bragadiru.
  5. Anularea datoriilor restante aferente chiriilor, utilitatilor si penalitatilor pentru spatiile din Casa de Cultura: 4 persoane fizice si juridice au solicitat din nou anularea sumelor pe care ar trebui sa le plateasca, desi ei nu au putut folosi spatiile inchiriate, din cauza restrictiilor legale adoptate la nivelul tarii, dar si prin hotararea CLSU. Pentru ca nu este prima cerere de acest fel, Teodora Desaga a propus ca serviciile de specialitate responsabile sa fundamenteze un proiect de hotarare privind scutirea de la plata chiriei, utilitatilor si penalitatilor pe perioada starii de alerta. Dna secretar aminteste ca nu avem temei legal, ca ordonanta care a permis scutirea de la plata pe perioada starii de urgenta. Dna administrator public a atras atentia ca nu s-a primit nicio cerere de reziliere a contractului si ca au nevoie de un certificat de forta majora ca sa poata fi scutiti de la plata sumelor restante. Cetatenii prezenti in sala au raspuns ca s-au interesat de obtinerea acestui certificat, care insa ii costa 500 euro, pe care nu au de ce sa ii cheltuiasca in conditiile in care Primaria ca proprietar si-a incalcat obligatia de a pune la dispozitie spatiul, nu au primit notificare, iar activitatile au fost suspendate in Casa de Cultura. Concluzia a fost sa fie cerut un punct de vedere de la Serviciul Juridic.
  6. Rezilierea contractului pentru salile inchiriate din Casa de Cultura: SC FITNESS CLUB IMPERIAL SRL: aprobata
  7. Solicitarea de concesionare a unui teren de 1000 mp pentru desfasurarea unei activitati de agricultura(solar) pe 10 ani: aprobata
  8. Renuntarea la dreptul de proprietate asupra unui teren situat pe Drumul de Sonde: se va redacta proiect de hotarare
  9. Ocuparea domeniului public 3 mp pe aleea spre stadionul din Parcul de Agrement pentru activitati comerciale : aprobata
  10. Plangerea prealabila a Sefului Serviciului Juridic impotriva Hotararii privind Organigrama aprobata in 13.02.2021.

In baza art. 225 din Codul Administrativ, in urma intalnirilor publice, consilierii locali PMP au exprimat o serie de probleme sesizate de cetateni.

Cetatenii prezenti in sala si-au exprimat problemele.

Cu stima,

Consilierii Locali PMP Bragadiru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *