Minuta sedintei Consiliului Local Bragadiru din 26.09.2019

Ședința a fost prezidată de consilierul PNL, Serban Magdalena, în prezența a 15 consilieri locali, dnei secretar, dnei administrator public și a 5 cetățeni.
Au fost aprobate toate cele 23 de proiecte. Eu am votat pentru la 20 dintre proiectele de hotărâre, m-am abtinut la 1 si am votat impotriva la 2. Mi-am susținut punctul de vedere la pozițiile 2, 4, 7, 8, 12, 13 si am cerut informatii suplimentare la pozitiile 5, 6, 18, 21, 22, 23.
La proiectul privind aprobarea bilantului pe anul 2018 al SC APA CANAL ILFOV SA mi-am sustinut argumentele pentru care nu votez hotararea, despre care am scris pe larg intr-o postare pe facebook https://bit.ly/2nndpaX .
La proiectul privind aprobarea PUZ-ului de pe sos. Alexandriei nr. 226 unde proprietarul terenului doreste sa construiasca 2 blocuri de P+3E in zona podului de peste centura, am sustinut din nou ca astfel de modificari nu sunt benefice dezvoltarii urbanistice a orasului.
La proiectele privind asfaltarea unor strazi din cartierele Independentei, Ghidiceni, Bulgaru, am intrebat-o pe dna administrator public care este motivul pentru care au fost incluse in asfaltare anul acesta strazile Onixului, Strugurilor, Citrinului, Diamantului, Vointei si Muzelor, strazi incluse in proiectul de extindere a retelei de apa-canal, desi in februarie 2019 mi-au raspuns intr-o adresa semnata de dansa si dl primar ca NU SE VA MAI ASFALTA NICIO STRADA INCLUSA IN PROIECTUL SC APA CANAL ILFOV SA, dupa ce eu propusesem o serie de strazi pentru asfaltare anul acesta. Raspunsul a fost ca sunt solutii provizorii si ca mai multe informatii imi poate da seful de la achizitii publice si investitii. Am atras atentia ca daca ne vom trezi in situatia in care o strada proaspat asfaltata va fi sparta din nou de firma care va executa lucrarile de extindere a retelei de apa –canal, cineva trebuie sa raspunda pentru banii cheltuiti prost.
De asemenea, referitor la strada Diamantului propusa de mine pentru asfaltare in iarna acestui an, in urma unei discutii cu cetateni din zona dintre Elbi si Alaska, am intrebat-o pe dna administrator daca au fost facute demersuri pentru a fi deblocata situatia juridica care impiedica asfaltarea acelei portiuni, precum si pentru accesul normal pe strada pana la intersectia cu strada Gladiolelor, deoarece consider ca acest traseu ar ajuta la fluidizarea traficului de pe Sos Alexandriei. Dna administrator mi-a spus ca au fost facute demersuri, dar ca unii proprietari nu sunt in tara, motiv pentru care am solicitat o copie a adreselor inaintate de primarie proprietarilor din zona, precum si catre Electrica pentru mutarea stalpilor. Referitor la ingustarea strazii in spatele Alaska, mi-a raspuns ca serviciul urbanism ar trebui sa imi spuna de ce nu s-a respectat retragerea fata de axul drumului.
Referitor la proiectele 10,11 am solicitat informatii suplimentare serviciului agricol si cadastru, pentru ca aceste terenuri au fost incluse in domeniul public inca din luna ianuarie 2019 si cu toate acestea nu s-a intervenit cu lucrari de reamenjare la locurile de joaca din Cartierul Latin, ca de altfel in niciun cartier.
La proiectul privind Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului Local Bragadiru mi-am sustinut amendamentele privind transmiterea in direct pe internet a sedintelor, despre care am scris pe facebook https://bit.ly/2lQcU8J si https://bit.ly/2nqlJ9J , dar votul consilierilor a fost impotriva acestui lucru, motivand simplu ca ei nu vor asta si ca ori de cate ori as propune asta rezultatul va fi acelasi. Au existat si 7 cereri ale cetatenilor din Cartierul Latin referitoare la transmiterea sedintelor in direct. Referitor la celelalte amendamente ale mele am primit argumente care m-au facut sa le retrag, precum faptul ca satul Buda face parte din Bragadiru, lucru pe care nu il stiam, iar pentru schimbarea limitelor teritoriale trebuia organizat un referendum local.
La proiectul privind rampa de gunoi menajer mi-am sustinut amendamentul privind realizarea unei rampe moderne unde locuitorii sa poata arunca deseurile reciclabile colectate selectiv, considerand ca acest proiect ar trebui sa fie unul pilot, despre acest lucru puteti citi mai multe pe pagina de facebook https://bit.ly/2o7dUq1 . Parerea celorlalti consilieri a fost ca nu le putem impune celor de la Salserv ce sa faca cu banii lor, aceasta rampa fiind investitia lor, motiv pentru care mi-au respins amendamentul privind colectarea selectiva a deseurilor reciclabile.
Referitor la proiectele de la punctele 18, 19, 20 privind scoaterea la licitatie a unor terenuri de 1 mp pentru amplasarea unor panouri publicitare, am intrebat daca aceasta suprafata face parte din terenul unde ar trebui sa se construiasca terenul. Desi raspunsul primit a fost ca nu, schitele de amplasament pe care nu le-am primit pe mail spre consultare, arata contrariul. Asadar, m-am abtinut, pentru ca nu mi se pare normal ca un trotuar sa fie intrerupt de un panou publicitar, cu atat mai putin sa se inchirieze aceasta suprafata inainte de se construi trotuarul.

Inainte de inceperea sedintei, seful Serviciului Juridic si Resurse Umane ne-a inmanat un raspuns referitor la solicitarea consilierilor locali din sedinta din 29.08.2019 privind constituirea compartimentului de lucru al secretarului cu 3 posturi, trecerea serviciilor juridic si evidenta populatiei in subordinea secretarului, astfel incat sa isi poata indeplini atributiile legale. Din pozitia sustinuta de acesta reiese ca doar Primarul are competente de modificare a organigramei, consiliul local doar votand hotararea propusa de acesta. Pentru a termina discutiile in contradictoriu nascute de acest subiect, le-am spus celorlalti consilieri ca solutia este simpla: avand in vedere ca majoritatea din consiliu este asigurata de consilierii PNL din acelasi partid cu primarul, acestia trebuie sa il convinga sa propuna ce am decis noi cu unanimitate.
La lucrări curente, ne-au fost supuse atentiei spre aprobare o serie de cereri privind: evenimentul cinema in aer liber Metropolis in parcul de agrement in 28-29 septembrie ora 19.30, spectacol gratuit in 05 octombrie la Casa de Cultura de catre Asociatia Down Bucuresti, inchirierea unui spatiu la casa de cultura, prelungirea contractului de inchiriere, montarea centralelor individuale si inchiderea balconului, cofinantare in valoare de 28,568 lei pentru introducerea retelei de gaze pe strada Daliei, zona Bulgaru..
Cetățenii prezenți în sală au solicitat publicarea pe site a ROF, a hotararilor prin care au fost numiti membrii in comisiile de specialitate, precum si anuntarea sedintelor publice ale acestora, ca sa poata participa cetatenii, informarea cetatenilor privind colectarea selective, infiintarea unei comisii care sa verifice activitatea Salserv in raport cu cetatenii, ca urmare a raspunsului sefului serviciului de gospodarire pe care mi l-a oferit in momentul in care eu am solicitat sa ne prezinte o evaluare a activitatilor Salserv de colectare a deseurilor reciclabile.

Cu stimă,
Teodora Desagă
Consilier Local PMP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *