Minuta sedinta 29.06.2022
Sedinta Consiliului Local Bragadiru din 29.06.2022 a fost prezidata de consilierul local PNL, Nevoe Nicolae, in prezenta a 17 consilieri locali, a dnei secretar general, a dnei contabil sef, a dlui primar si a 2 cetateni.
Am sperat ca pana la redactarea acestei minute inregistrarea online sa fie disponibila pe site-ul https://www.primariaorasbragadiru.ro/index.php/consiliul-local/sedinte-online-consiliului-local , dar nu este, in ciuda faptului ca am sesizat acest fapt de ieri de la ora 12.00 dnei secretar.
Pe ordinea de zi s-au aflat initial 19 proiecte, care pot fi consultate aici https://www.primariaorasbragadiru.ro/index.php/consiliul-local/2017-03-22-16-53-37/2022 , dar a fost suplimentata cu inca 3 care au fost discutate primele, dintre care au fost adoptate 19, respinse 2 si retras 1 de catre initiator, dupa cum urmeaza:
1a.Transferul de bani intre capitolele bugetare: 600000 lei ramasi de la contractual pentru modernizarea sistemului rutier pe strada Gladiolelor au fost redistribuiti la compartimentarea gradinitei nr 3 pentru amenajarea celor 5 grupe noi, extinderea iluminatului public pe strazile Gladiolelor si Diamantului si la plata personalului care promoveaza pe functie.
1b.Documentatia tehnico-economica a scolii de pe strada Gliei: a fost refacut devizul de CNI si majorata suma cu 829.703 lei, dintre care 605.403 lei merg catre imprejmuirea terenului.
1c.Predarea amplasamentului scolii de pe strada Dealului: a fost actualizata contributia din bugetul local de la 459.185 lei la 1.740.769 lei deoarece CNI nu face si gardul, spatiile verzi, racordurile, platformele de gunoi.
1-3. Alipiri si atribuiri nume strazile Unirii, 13 Decembrie, aleea Iernii
4. Scoaterea la licitatie a unui teren de 1000 mp pe malul raului Sabar: am votat impotriva si am argumentat deoarece consideram ca terenul ar trebui folosit de primarie si amenajat ca spatiu verde cu copaci, mai ales ca in Strategia de Dezvoltare se mentioneaza la fisa de proiect 20 amenajarea malurilor raurilor Sabar si Ciorogarla, iar acest lucru nu se va mai putea face daca se inchiriaza acest teren.
5-6. Trecere in domeniul privat a unor terenuri de pe Crisul Repede la care au renuntat proprietarii, in vederea largirii strazii.
7.Lista solicitantilor care au acces la locuinte pentru tineri a fost restras de viceprimar. Am fi votat oricum impotriva deoarece fiul dlui consilier local PNL, Nevoe Nic olae, se regaseste pe lista de beneficiari, dupa ce fiica sa a primit un apartament in urma cu mai multi ani.
8-10. Indicatori tehnico-economici ai unor proiecte de modernizare sistem rutier str. Grivitei – tronson Parc – 870.733 lei, extindere retea apa si canalizare pe str. Granitului – 240.096 lei, pentru ca intra in proiectul de asfaltare de catre CJI din septembrie, moderniare sistem rutier pe sttr. Intr. Unirii si Intr. Povernei – 1.462.628 lei.
11. Inscrierea UAT in Programul Curatam Romania, finantat de Administratia Fondului pentru Mediu: deoarece ideaa este buna, dar termenul de inscriere a cererii de finantare pentru cei 18.000 lei care sa fie folositi pentru curatarea terenurilor unde sunt depozitari de gunoaie, Valentina Cojocariu a propus un amendament sa fie scos termenul acesta, deoarece programul este multiannual si astfel primaria va putea aplica data viitoare, fara sa mai fie nevoie de acordul consiliului si sa nu mai ratam termenul, ca acum. Cu acest amendament, proiectul a devenit in continuare aplicabil si a fost votat cu unanimitate.
12-13. Program de sterilizare gratuita a animalelor fara pedigree si gestionarea situatiei cainilor fara stapan: am sustinut din nou cu argumente de ce proiectele propuse de consilierii PMP ar trebui votate, dar au fost respinse cu votul impotriva a consilierilor PNL+PSD+ALDE.
14. Actualizarea Regulamentului de salubrizare: am apreciat ca a fost inclus si textul si proiectul consilierilor PMP, care va permite oferirea de servicii mai dese de ridicare a gunoiului de catre operator de la blocurile unde platformele de gunoi sunt subdimensionate. Asa ca incurajez presedintii de asociatii de proprietari sa solicite acest lucru operatorului, pentru ca pubele pline de gunoi devin usor un focar de infectie in perioada calda. Am scris aici despre asta https://www.facebook.com/TeodoraDesaga/posts/pfbid02ydgb7HvRrZsmj6M3sL1NHkhrPatNcZKdSHZmPQ2yV1DuiewScwosnZuweVAVKj8vl
15. Strategia de dezvoltare a orasului 2022-2030 disponibila aici https://www.primariaorasbragadiru.ro/downloads/anunturi/STRATEGIA%20DE%20DEZVOLTARE%20DURABILA%20A%20ORASULUI%20BRAGADIRU,JUD.ILFOV%202023-2030.pdf : Valentin a mentionat ca a participat la dezbatere, ca am transmis 22 de fise de proiecte, dintre care o parte au fost incluse, si ca este ingrijorat ca nu s-au stabilit proiecte si pentru perioada 2027-2030. Eu am completat ca am cerut modul de indeplinire a obiectivelor si proiectelor din strategia anterioara, dar nu am primit raspuns.
De asemenea, am facut amendamente la domeniul EDUCATIE, toate respinse cu 7 voturi Pentru si 10 Impotriva, pe motiv ca oricum sunt valori minime si ca se pot face mai multe. Numai ca noi am cerut ca prin aceasta strategie pe termen lung sa oferim parintilor garantia ca se va investi in educatie si sa crestem minimul asumat acum, astfel:
- fisa 50: organizarea unei sesiuni de formare pe luna, in loc de pe an, cu minim 15 participanti,
- fisa 53: 250 de elevi, in loc de 50 de elevi cuprinsi in programul de afterschool,
- fisa 54: realizarea a 3 gradinite, in loc de 2, in cartierele Independentei, Bulgaru si Prelungirea Ghencea,
- fisa 55: construirea a 2 crese, in loc de 1, in cartierele Independentei si Prelungirea Ghencea,
- fisa 56: construirea a 2 scoli gimnaziale, in loc de 1, in cartierele Independentei si Ghidiceni.
16-17. Trecerea in domeniul public si acceptarea renuntarii la dreptul de proprietate.
18. Modificarea a 3 terenuri si transformarea in parcari la blocurile D8, D7, P42: deoarece la D7 este un mic loc de joaca cu pietris, despre care noi consideram ca ar trebui amenajat corespunzator, nu transformat in parcare, ne-am abtinut. Primarul a spus ca acel loc este folosit seara de drogati. Iar eu am afirmat uimita ca imi este greu sa cred asta, avand in vedere ca peste drum este sediul Politiei, pai politistii ce pazesc?
19. REORGANIZAREA ORGANIGRAMEI: Este atributul primarului sa propuna modificari la organigrama, dar este nevoie si de votul consiliului. Consilierul PNL Lazar Andrei a propus un amendament, acelasi pe care eu l-am propus alte dati si care atunci a fost respins fara sa ii intereseze motivatia legala si anume incalcarea art. 129 lit. c) din Codul Administrativ. Acum si-au dat seama de greseala. Amendamentul a fost admis cu unanimitate de voturi.
Eu am avut o serie de amendamente, deoarece nu suntem de acord cu reinfiintarea compartimentelor si infiintarea unor posturi de conducere mai bine platite, transformate ca favoare. Am cerut garantii ca nu se va mai scoate niciun post la concurs in urmatoarele 2 zile, deoarece de la 1 iulie sunt blocate angajarile pe posture vacante sau nou infiintate, daca nu a inceput procedura. Amendamentele propuse si respinse cu 4 voturi Pentru, 10 impotriva si 3 abtineri sunt urmatoarele:
- postul de inspector pe mediu mutat de la Serviciul Achizitii la Biroul Urbanism, sa fie mutat de fapt la Serviciul Registrul Agricol, unde oricum s-a infiintat un nou post,
- Biroul Inspectie de la Directia Politia Locala sa nu fie transformat in Serviciu, ca sa nu se transforme postul de sef birou in sef serviciu,
- Compartimentul monitorizare unitati de invatamant sa nu fie transformat in Serviciu, ca sa nu se infiinteze postul de sef serviciu.
La LUCRARI CURENTE, dna secretar general ne-a prezentat urmatoarele cereri:
- Predare contract de inchiriere catre fiul sau – Admis unanimitate,
- Renuntare la jumatate din apartamentul inchiriat in favoarea sotului – Respins unanimitate,
- Plan actiune concert caritabil in Parcul de Agrement pe 08.07.2022 – Admis unanimitate,
- Raspuns la cererea de achizitionare a apartamentului,
- Cerere inchirere 2000 mp pentru parc fotovoltaic – Respins unanimitate,
- Amenajare loc de joaca cu tobogane, trambuline si altele pe timpul verii si patinoar pe timpul iernii pe un teren de 400 mp in Parcul de Agrement – Admis cu majoritate, noi ne-a, abtinut deoarece nu am primit garantia ca nu se va intra pe spatiul verde,
- Renuntare la cererea de renuntare la camera de izolare – Admis unanimitate,
- Inchiriere 20 mp pentru activitati comerciale pe Sos. Alexandriei 99 – Admis cu majoritate, noi am fost impotriva deoarece s-a tot umplut Sos. Alexandriei de gherete,
- Renuntare la dreptul de proprietate asupra unor terenuri din str. Margelelor – Eu am sustinut ca situatia trebuie reglementata deoarece acolo este 1 din 2 cazuri, in care pe o strada este drum public pe o parte si privat pe alta parte, iar impozitul este diferit intre vecini, desi conditiile dezastruoase sunt aceleasi. A fost respins cu majoritate, deoarece nu este toata strada cedata. Am cerut sa le fie transmis ca toti vecinii trebuie sa renunte la dreptul de proprietate.
- Informare din partea ASPA IVETS, care spune ca nu era posibila concesionarea serviciului de gestionare a cainilor fara stapan pentru ca orasul nu are adapost pentru animale.
- Inchiriere teren 123,68 mp pe strada Taninului pentru activitati agricole-Admis cu majoritate. Noi ne-am abtinut deoarece terenul este parte din fondul funciar la dispozitia comisiei locale si judetene si consideram ca astfel de terenuri ar trebui curatate si amenajate ca spatii verzi de catre Primarie.
In sala au fost 2 cetateni care au luat cuvantul:
O doamna a intrebat de ce s-au sistat lucrarile la acoeprisurile blocurilor din vatra incepute anul trecut in campanie si s-a plans ca nu sunt functionale asociatiile de proprietari. Valentin i-a raspuns ca lucrarile alea au fost facute in mod ilegal, fara autorizatie de constructie. Presedintele de sedinta i-a spus ca au fost facute plangeri penale si de aceea s-au sistat. Eu i-am spus ca nu poate interveni nicio persoana terta in modul de functionare a asociatiilor de proprietari si ca este ilegal ca ele sa nu existe.
Un domn a spus ca terenul din jurul blocurilor este al primariei, deci trebuiesc ajutati oamenii, a intrebat ce intra in contractul de modernizare a strazii Gladiolelor, daca primarul a garantat 4 gradinite ca vor fi construite si deschise in 2022, si a spus ca organigrama este ilegala pentru ca a suferit a 3 modificare in acest an. Acestuia Valentin i-a raspuns ca nu a inteles ce s-a discutat in timpul sedintei, altfel nu isi au rost aceste intrebari.
Cu stima,
Teodora Desaga
Lider Grup Consilieri PMP Bragadiru