• 0724.959.100
  • consilier@bragadirumeu.ro
  • Bragadiru, Ilfov

Minută ședință și audiență 27.02.2018

Astăzi, pe o vreme potrivnică, am ajuns, cu întârziere din cauza greutății cu care am circulat în cartierul Independenței, la ora 09.10 în sala de ședințe a Consiliului Local Bragadiru pentru a observa cu stupoare că deja ajunseseră la punctul 9 de pe ordinea de zi. Am fost prezenți 4 cetățeni și 14 consilieri locali.
După ce au fost parcurse și celelalte puncte de pe ordinea de zi, s-au discutat la lucrări curente:
-o serie de solicitări de prelungire a contractelor de închiriere a sălilor din Casa de Cultură pentru desfășurarea unor activități sportivve, artistice, sală de fitness,
-o solicitare din partea RATB pentru un acord de principiu pentru infiintarea Asociatiei de Transport in Comun București-Ilfov( prevăzută în Planul de Mobilitate Urbană) și continuarea transportului pe linia 438, cu mențiunea că va trebui o nouă hotărțre a Consiliului Local Bragadiru înainte de expirarea contractului pentru linia 438.
-o solicitare de acord de principiu pentru aprobarea concesionării a unei parcele pe 49 de ani, fără să se cunoască ce tip de activitate dorește solicitantul să desfășoare pe acest teren.
-două propuneri de proiecte de hotărâre ale dnei consilier Tabacu privind: o taxă de deratizare impusă dezvoltatorilor care construiesc peste 100 mp, deoarece din ce în ce mai mulți șobolani au fost semnalați pe terenurile în construcție, o taxă pentru întreținerea drumurilor. Dna Secretar a anunțat că este deja în proces de avizare un proiect de hotărâre pe această temă, care prevede inclusiv ca dezvoltatorii să fie obligați la plata unei scrisori de garanție într-un cuantum suficient care să permită acoperirea unor lucrări în cazul în care dezvoltatorul nu aduce la starea inițială drumurile de care s-a folosit pentru a își face construcția. S-a stabilit să nu se mai facă recepții ale construcțiilor fără prezența Poliției Locale.
Am intervenit la finalul ședinței pentru a încerca să oferim sugestii și să ne lămurim în următoarele aspecte:
-Poliția Locală trebuie să fie mai vehementă în respectarea legii și să sancționeze mașinile care ies de pe șantierele în lucru fiind murdare și care murdăresc drumurile, deși legea prevede ca pe fiecare șantier în lucru să existe furtun care să curețe autovehiculele care ies pe drumuri publice.
-În urma discuțiilor dintre consilieri pe acest subiect, s-a stabilit ca la următoarea ședință a Consiliului Local Bragadiru să fie invitați toți dezvoltatorii cu lucrări în lucru în cartiere și să li se atragă atenția asupra necesității respectării legislației privind disciplina în construcții.
-O altă sugestie din partea noastră a fost ca recepția construcțiilor să nu se mai facă fără plata amenzilor primite pe perioada construirii.
-Am întrebat de ce nu am primit răspunsurile argumentate la propunerile pe proiectul de hotărâre privind bugetul local pe anul 2018, iar dna Secretar ne-a comunicat că urmează să fie semnate și transmise poate chiar astăzi.
-Am întrebat de ce CNAIR vrea să cedeze porțiunea de drum din Centura București înapoi Orașului Bragadiru, iar răspunsul primit a fost că nu mai este necesară suprafața respectivă pentru construirea Pasajului de la Domnești și nu mai vor să investească pe această porțiune.

Fiind ultima zi de marți din luna februarie și cum luna trecută dl Primar a fost indisponibil pentru audiența solicitată de noi, am profitat de ocazia și am fost primiți de către acesta pentru a mai discuta despre problemele noastre curente:
-construcții blocuri în Cartierul Independenței – nu se va mai da nicio autorizație și niciun PUZ pentru blocuri ce depășesc P+2E+M. I-am adus în atenție din nou blocul de pe str. Rahovei intersecție cu Str. Smârdan unde constructorul deja a depășit înălțimea admisă prin PUZ și terenul de pe str. Simbolului care are un PUZ aprobat din 2013 pentru P+10E și încă nu există nicio autorizație de construire dar se cunoaște intenția proprietarului de a construi 8 blocuri de 6 etaje într-o zonă exclusiv cu case.
-asfaltarea străzilor și criteriile de selecție ale străzilor – ne-a spus că a contat la alegerea străzilor traficul și starea drumurilor. În acest sens i-am oferit 2 exemple care nu au logică: str. Oituz care este asfaltată și care doar necesită o plombare pentru că are o groapă imensă la jumătatea drumului, str. Dezrobirii care a fost omisă, deși celelalte străzi din împrejurime vor fi asfaltate anul acesta.
-canalizare pluvială – mâine are loc o întâlnire la Consiliul Județean Ilfov pe acest subiect pentru a transmite o nouă solicitare Companiei Naționale de Investiții pentru acceptarea proiectului de canalizare pluvială în cartierul Independenței care va fi declarat de o comisie județeană ca zonă de calamitate urbană, care să justifice urgența investiției.
-deszăpezire – am aflat că Salservul trebuie să pună la dispoziție 12 utilaje conform contractului, dar că 2 s-au defectat aseară. Ni s-a promis că se va următi îndeaproape starea străzilor din cartier pentru a se interveni prompt, pentru că am sesizat că de azi dimineață nu s-a mai intrat cu niciun utilaj și sunt străzi secundare blocate de zăpadă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *