Minuta Sedintei Consiliului Local Bragadiru din 30.04.2020
Sedinta a fost condusa de consilierul local PNL, Dumitru Adrian, in prezenta a 16 consilieri locali si dna secretar general al orasului. Au fost aprobate toate cele 4 proiecte de hotarare aflate pe ordinea de zi.
La punctul 1 s-a prelungit valabilitatea a 4 autorizatii de transport taxi pentru SC M&B DRIVE EVOLUTION SRL.
La punctul 2 s-a acordat mandate special Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti-Ilfov in vederea aprobarii proiectului de studio de oportunitate si contracte cu cei 3 operatori STB, TRANSPORT VOLUNTARI si ECOTRANS STCM.
Pentru infiintarea liniei R481 prin Cartierul Independentei intre Adora Urban si Celofibrei se va semna un contract cu ECOTRANS STCM pe 10 ani de zile, care va aloca un midibus din cele 2 care vor fi cumparate de Primaria Orasului Bragadiru. Operatorul va efectua 25 de curse zilnic, parcurgand 219,7 km/zi, incepand cu ora 5.15 pana la ora 22.45 la un interval de 30 sau 60 minute in functie de orele de trafic intens.
Dupa calcularea costurilor pe km la 10,57 lei, s-a stabilit o compensatie lunara platita din bugetul local de 18.695 lei. Pe langa aceasta compensatie, lunar din bugetul local se va plati diferenta de tarif pentru persoanele care beneficiaza de gratuitate sau reducere, conform tabelelor de mai jos.
La punctul 3 s-a modificat limita teritoriala a orasului, cu cedarea strazilor din satul Buda catre comuna Cornetu, asa cum a fost decis in instanta din 2016. Eu am intrebat de ce nu s-a pus in aplicare aceasta decizie inca de acum 4 ani, iar dna secretar mi-a raspuns ca Serviciul Juridic a emis un punct de vedere prin care a considerat ca este necesar un referendum al locuitorilor din zona inainte de punerea in aplicare a deciziei.
Dna Secretar a accentuat faptul ca art. 102 din Codul Administrativ prevede ca modificarea limitelor teritoriale se face in urma unei decizii in instant de catre o comisie speciala de la nivelul Prefecturii Judetene care constata modificarea limitelor teritoriale. Mai mult de atat, din anul 2016, locuitorii satului Buda care au dorit sa faca modificari de natura juridical ale proprietatilor lor au intampinat problem deoarece OCPI a modificat deja informatiile din cartea funciara.
Am fost informati ca aceasta situatie urmeaza sa fie constatata si in cazul limitei administrative-teritoriale cu Sectorul 5, comisia analizeaza rapoartele unui expert si cateva strazi vor trece la Sectorul 5.
Eu am atras atentia ca trebuie modificata anexa 2 la Hotararea nr. 3 din 07.01.2020 privind nivelul taxelor si impozitelor locale, prin scoaterea acestor strazi din lista, dup ace se incheie rolurile de catre Serviciul de Impozite si Taxe Locale. Si cu aceasta ocazie am solicitat ca lista strazilor sa fie din nou actualizata de Serviciul Urbanism deoarece in continuare figureaza in lista strazi cu apa si canalizare, care de fapt lipsesc cu desavarsire.
Alti consilieri locali s-au declarat nemultumiti de aceasta decizie, stiind ca nici locuitorii din satul Buda nu doresc sa treaca la Cornetu, precum si din cauza pierderii unei suprafete de 87 ha din suprafata orasului si a banilor proveniti din taxe si impozite locale. De asemenea, au solicitat prezența Șefului Serviciului Juridic la sedinta următoare.
La punctul 4 s-a acceptat donatia terenului de 2147 mp din Cartierul Latin, care este drumul de acces in cartier pe care circula autobuzul, conform extrasului de carte funciara.
Din discutiile cu cetatenii din acest cartier, mereu ne-am lovit de problema drumurilor care sunt proprietatea privata a dezvoltatorilor si din acest motiv nu se puteau face investitii in zona si nici macar asigurarea serviciilor publice locale, precum curatenie stradala, iluminat public, actiunea Politiei Locale pe domeniul public. Chiar la dezbaterea publica pe tema bugetului local unul dintre locuitorii din zona au cerut inca o data sa se resolve problema aceasta.
In luna martie 2019 proprietarii terenului – drum de servitute au facut o declaratie notariala de donatie a terenului catre Primaria Orasului, dar prin HCL 114/10.06.2019, Consiliul Local a votat hotararea privind neacceptarea ofertei de donatie, deoarece in extrasul de carte funciara prezentat sunt inscrise sarcini.
Acum la intrebarea mea, ce s-a schimbat intre timp, dna secretar ne-a comunicat ca Serviciul Juridic a emis un raport de specialitate de acceptare a ofertei, desi in continuare in extrasul de carte funciara sunt inscrise sarcini de servitute de trecere pentru locuitorii din 3 blocuri – C3, C4, D5. Urmeaza sa fie trecut in domeniul public al orasului printr-o hotarare luna viitoare. Imi doresc sa se rezolve problema si cu celelalte drumuri de acces din Cartierul Latin.
La lucrari curente am discutat despre urmatoarele subiecte:
- Dna Secretar a depus referat de nelegalitate si plangere prealabila privind hotararea de modificare a organigramei, si ne-a informat ca va depune si actiunea in instanta, în funcție de raspunsul Prefecturii Ilfov la verificarea temeinica a hotararii. Intre timp insa, Prefectul ne-a cerut sa stopam orice masura de implementare a HCL 71/28.03.2020. Dupa ce presedintele de sedinta a dat cititre documentelor mai sus mentionate, consilierii locali s-au aratat confuzi din cauza acestei situatii, eu insa le-am spus ca au ignorat argumentele dnei secretar cand au decis sa voteze a 3a varianta de organigrama, desi initial respinsesera pe primele 2.
- Un domn din Giurgiu doreste sa inchirieze pe o perioada de 25 de ani terenul de 1077 mp din targul orasului situate in Str Unirii nr. 70, terenul care a fost dezmembrat prin HCL 45/18.03.2019, deoarece s-a constatat ca este in plus fata de suprafata inscrisa in HG 930/2002 anexa 7 pozitia G-1-1. Mi-am exprimat opozitia fata de aceasta solicitare, in conditiile in care nu stim pentru ce doreste sa inchirieze si din cauza perioadei prea mari pe care o solicita. I se va raspunde ca nu suntem de acord din cauza lipsei de informatii.
- O dna doreste sa inchirieze inca 11 mp pe Soseaua Alexandriei in fata afacerii sale unde are mese amplasate pe un teren de 12 mp inchiriat deja din trotuar. Eu m-am abtinut, fiind ingrijorata de faptul ca ar incurca circulatia si ar afecta spatial verde.
- Mai multe persoane juridice care isi desfasoara activitatea in Casa de Cultura si alte spatii ale primariei au cerut suspendarea platii chiriei pe perioada starii de urgenta, deoarece nu desfasoara activitati. In lipsa raportului Serviciului Juridic, dna secretar ne-a cerut sa amanam pe sedinta viitoare aprobarea acestor solicitari. Eu am spus ca nu isi are rost amanarea pana la sfarsitul lunii mai, cand probabil deja vom fi iesit din starea de urgenta, sic a ar trebui sa le aprobam acum, tinand cont si de faptul ca ieri Camera Deputatilor a aprobat un proietc de hotarare pe acest subiect.
- Eu am ridicat subiectul invatamanatului online si i-am rugat pe colegii consilieri locali care sunt membri ai Consiliului de Administratie al Scolii sa ne spun ace informatii detin despre modul in care se desfaspara predarea online la noi si daca sunt copii care nu au accesat platfonrma educationala din motive obiective. Acestia m-au asigurat ca nu sunt copii care nu detin dispositive electronice sau internet, dar daca sunt identificate astfel de cazuri sociale, vor fi rezolvate prompt. Asta nu poate decât să ne bucure ca elevii din Bragadiru au acces egal la învățământul online implementat prin ordinul Ministrului Educației, pentru ca stim ca in mediul rural situatia este diferita.
Nemaifiind alte subiecte pe ordinea de zi, sedinta s-a incheiat la ora 10.00.
Cu stima,
Teodora Desaga
Consilier Local PMP Bragadiru
Buna ziua, am citit cu atentie minuta sedintei de azi 30.04.2020. Fiind un locuitor la orasului ma bucur ptr aceasta publicare si sunt perfect de acord cu remarca dvs.de mai jos
,,Si cu aceasta ocazie am solicitat ca lista strazilor sa fie din nou actualizata de Serviciul Urbanism deoarece in continuare figureaza in lista strazi cu apa si canalizare, care de fapt lipsesc cu desavarsire.,,, respectiv Intrarea Leordeni din KM8.V-as propune o delimitare adecvata a zonelor/cartierelor orasului Bragadiru pentru o mai buna gestionare a situatiei.Care sunt strazile aferente zonei KM 8 !?Va multumesc si urmaresc in continuare.Adrian Patrascu
Eu am transmis plangerea prealabila, in legatura cu incadrarea strazilor pe zone de impozitare.
”LUCRAREA A FOST INTREGISTRATA CU NR 13688/23.03.2020”, conform e-mail primit de la primarie.
Oare cand se va actualiza lista strazilor?
Lucian ROSOIU