Toți candidații vin cu proiecte în perioada aceasta, numai că eu sunt singura dintre ei care a făcut propuneri în ultimii 5 ani administrației publice locale, o parte dintre ele fiind chiar realizate, proiecte care au fost preluate chiar și de contracandidați.
Sunt multe de făcut și nu este timp de pierdut.
ADMINISTRAȚIE– Tot mai mulți cetățeni mi-au semnalat percepția lor asupra Primăriei Bragadiru ca instituție publică, motiv pentru care vă asigur că:
Voi transparentiza activitatea Primarului și a Consiliului Local, prin program de audiențe zilnice, informări săptămânale despre activitatea derulată de aparatul de specialitate al primarului, transmiterea în direct a ședințelor Consiliului Local și desfășurarea lor după-amiaza pentru ca cetățenii să poată participa,
Voi publica informații actualizate despre contractele încheiate de primărie,
Voi informa cetățenii periodic despre stadiul de derulare a proiectelor de investiții,
Voi asigura rezolvarea cu promptitudine a solicitărilor către serviciile de specialitate din Primărie, pentru ca niciodată răspunsurile către cetățeni să ajungă după expirarea termenului maxim,
Voi eficientiza munca desfășurată de angajații din Primăria Orașului Bragadiru,
Voi digitaliza instituția astfel încât cetățenii să nu mai trebuiască să se deplaseze la primărie pentru diverse documente, căci timpul este prețios pentru noi toți, folosind fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov.
URBANISM– Problemele locuitorilor din cartierele noi pleacă de la construcțiile haotice, mai ales a derogărilor prin PUZ de la regimul de înălțime și schimbarea încadrării în subzonă a terenurilor pe care s-au construit blocuri înalte, precum și de la nerespectarea legilor în ceea ce privește construirea. De aceea, am susținut politica fără blocuri între case și am mobilizat locuitorii afectați de astfel de PUZ-uri să își spună cuvântul prin contestații. Sustin:
Actualizarea Planului Urbanistic General prin revenirea la P+2E+M pe terenurile cu PUZ –uri aprobate dar unde nu au început construcțiile, folosind bani prin transfer de fonduri de la Guvern, conform HG nr. 525/1996,
Respingerea proiectelor de construcție a blocurilor în zone de case,
Modificarea Regulamentului Local de Urbanism aferent Planului Urbanistic General prin obligativitatea asigurării unui loc de parcare la fiecare unitate locativă, folosind bani prin transfer de fonduri de la Guvern, conform HG nr. 525/1996,
Verificarea pe teren a respectării documentelor de urbanism eliberate de Primăria Bragadiru,
Verificarea șantierelor și sancționarea constructorilor care nu respectă legislația în disciplina în construcții.
Promovarea unei hotărâri privind trecerea terenurilor proprietate privată cu destinația de drum sau retragerea adiacentă unui drum public în proprietatea publică a orașului Bragadiru, destinat persoanelor care doresc să renunțe la dreptul de proprietate fără a avea pretenții financiare, în schimb din bugetul local să fie acoperite costurile cadastrale pentru dezmembrare și notariale pentru declarația în formă autentică. În cadrul PUG-ului din 2015, toate străzile din interiorul celor 3 cartiere din oraşul Bragadiru, se propun a fi străzi de categoria a lll-a, cu o parte carosabilă de 7.00m (3.50m pe sens) , zona verde de 1,00m şi trotuare de 2.00m stânga/dreapta . Pe străzile pe care există spațiu de lărgire a drumurilor, terenurile vor trebui să intre în domeniul public al orașului, prin una dintre cele patru metode juridice:
renunțare prin declarație notariată la dreptul de proprietate în favoarea UAT, conform art. 889 Codul Civil, depusă la OCPI,
donație către UAT,
expropriere pentru cauză de utilitate publică, conform Legii nr. 255/2010, – durează și se face doar dacă nu există înțelegere din partea proprietarilor,
contract de vânzare-cumpărare, ultimele două opțiuni însemnând și existența bugetului pentru așa ceva, ori la Bragadiru nu există.
UTILITĂȚI PUBLICE – Existența rețelelor publice de utilități ( apă și canalizare) pe o parte dintre străzile din cartierele a creat mari probleme din cauza subdimensionării rețelei, în condițiile eliberării de avize de racordare în lipsa investițiilor de modernizare care sunt în sarcina SC APĂ CANAL ILFOV SA.
Constituirea unei comisii care să analizeze toate problemele semnalate de locuitorii orașului privind rețeaua publică de apă și canalizare. Prin membrul din Consiliul de Administrație mă voi asigura că sesizările noastre vor fi tratate cu seriozitate și se vor găsi soluții pentru a primi un serviciu de calitate.
Verificarea implementării proiectelor ACI în graficul asumat de executant, astfel încât după finalizarea lucrărilor să putem asfalta străzile.
Ca primar consider că este obligația mea să asigur iluminat public, curent electric și gaze pe toate străzile de pe raza localității. Vom putea finanța iluminatul public inteligent folosind fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov și fonduri naționale prin Administrația Fondului de Mediu, iar extinderea rețelei de gaze din fonduri naționale prin ”Programul Național de racordare a populației și consumatorilor non-casnici la rețeaua inteligentă de distribuție a gazelor naturale”.
Investirea în rețeaua de canalizare pluvială, în condițiile în care știm cu toții care sunt zonele afectate la orice ploaie. După realizarea studiului de fezabilitate pentru înființarea rețelei de canalizare pluvială în zona cuprinsă între Șos. Alexandriei și Prel. Ghencea, împreună cu SC APĂ CANAL ILFOV SA trebuie să găsim soluțiile financiare necesare proiectelor.
INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ– Suntem din ce în ce mai mulți, iar traficul a devenit o problemă serioasă și în zona noastră, de aceea avem nevoie de rute alternative la Prelungirea Ghencea și Șoseaua Alexandriei pentru accesul în cartierele noi. Pentru asta susțin:
Amenajarea DN6-Șos. Alexandriei între Str. Gladiolelor și Pod Centură cu acostament, canalizare pluvială, trotuare, spațiu verde, pistă biciclete, folosind o parte din bani din fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov. Ca primar pot chema CNAIR la aceeași masă, pentru a putea găsi soluții împreună și a grăbi realizarea acestui proiect.
Sistematizarea rutieră de urgență pe străzile Celofibrei – Legendei, Gladiolelor – Diamantului, Verii/Iernii – Mărțișor, pentru fluidizarea traficului pe căi de acces în cartierele noi alternative la Șos. Alexandriei și Prelungirea Ghencea,
Susțin asfaltarea cu introducerea rețelei de canalizare pluvială și amenajare trotuare pe străzile care nu sunt incluse în proiectele desfășurate de ACI din fonduri europene, de la Consiliul Județean Ilfov sau Compania Națională de Investiții prin “Programul Național de Construcții de interes public sau social”, ( pentru ca oamenii să nu mai aștepte în gropi, praf și inundații),
În cazul străzilor care sunt pe lista de extindere a rețelei de apă-canal și nu sunt asfaltate, mă voi asigura că sunt făcute reparații curente drumuri ( reprofilare, pietruire) astfel încât să fie practicabile până la finalizarea lucrărilor,
Construirea traseelor pentru biciclete, extindere zone și trasee pietonale, extinderea sistemului de modernizare video a traficului, achiziționare sistem bike-sharing, toate proiectele putând fi finanțate din fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov,
Toate străzile principale circulate de pietoni trebuie să aibă trotuare, dar pentru ca acest deziderat să devină realitate terenurile reprezentând retragerea impusă prin AC trebuie să ajungă în domeniul public al orașului, iar soluția oferită în acest sens este proiectul de hotărâre menționat la secțiunea urbanism.
Semnalizarea rutieră corespunzătoare a străzilor, astfel încât circulația să se desfășoare în condiții de siguranță.
Realizarea de pasarele pietonale peste DN6 în zona Bulgaru-FNC.
Susținerea prelungirii traseului liniilor 185, 226, precum și înființarea unei noi linii de transport care să lege zona Prelungirea Ghencea de Șos. Alexandriei, după realizarea drumurilor.
Montarea unor centre moderne de bilete de transport public.
ÎNVĂȚĂMÂNT – Din ce în ce mai mulți copii trăiesc în cartierele noi din Bragadiru, copii care sunt duși la unități de învățământ din București, deoarece cele 3 grădinițe și 1 școală nu au suficiente locuri. Susțin:
continuarea construcției creșei în Cartierul Independenței,
procedura exproprierii pentru cauză de utilitate publică de interes local a unor terenuri în vederea construirii unităților de învățământ, astfel:
Grădiniță și școală în Cartierul Independenței,
Școală în Cartierul Ghidiceni,
Creșă și grădiniță în Prelungirea Ghencea,
Grădiniță în Cartierul Bulgaru.
Construirea și echiparea unităților de învățământ se poate face cu bani din fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov sau din fonduri naționale prin Compania Națională de Investiții prin “Programul Național de Construcții de interes public sau social”.
Organizarea Afterschool la școala nr. 1 și la Casa de Cultură, în cazul numărului mare de solicitări.
Extinderea cursurilor grădiniței și pe timpul verii.
CULTURĂ – Bragadiru poate deveni un pol cultural în sudul județului Ilfov, datorită Casei de Cultură Mihai Eminescu, o clădire impresionantă care trebuie utilizată la adevărata sa valoare. Susțin:
Finalizarea demersurilor de avizare ISU a clădirii Casei de Cultură și amenajarea corespunzătoare a sălii de spectacole,
Organizarea periodică de spectacole artistice în parteneriat cu alte instituții de cultură, pentru promovarea tinerelor talente autohtone,
Utilizarea scenelor din Parcul de Agrement pentru organizarea de spectacole artistice și festivaluri sub coordonarea Casei de Cultură pe timpul verii,
Construirea teatrului de vară în Parcul de Agrement,
MEDIU – Din cauza construirii permanente, aerul este plin de praf care afectează calitatea vieții locuitorilor din cartierele noi, iar în lipsa spațiilor verzi publice aceștia au și mai mult de suferit. De aceea, susțin o serie de măsuri astfel încât pe o rază de 1 kmp să existe un spațiu verde public:
Amenajarea spațiilor verzi de pe marginea drumurilor, prin plantarea de gazon și copaci după adoptarea HCL propus încă din iunie 2020,
Amenajarea zonei de pe dreapta din parcul de agrement prin realizarea de trasee pentru biciclete și trasee în copaci, amenajarea unei noi parcări pe strada Griviței, folosind bani din fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov,
Amenajarea unui spațiu verde public de promenadă de-a lungul râurilor Sabar și Ciorogârla,
Amenajarea zonei de protecție sanitară de pe strada Ghidiceni, – după avizul APA NOVA ca un spațiu multifuncțional ( parc, piste de alergare, loc de joacă pentru copii, parc pentru câini), folosind bani din fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov,
Amenajarea altor scuaruri disponibile între străzi în urma identificării spațiilor disponibile și a ridicării topografice,
Realizarea perdelei forestiere de-a lungul Centurii București, după identificarea proprietarului, obținerea acordului acesteia, se poate face în parteneriat cu ROMSILVA folosind bani din fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov,
Exproprierea unui teren liber de construcții și amenajarea unui parc în zona Cartierului Latin.
Obligarea la respectarea cotei de 30% spațiu verde pe construcții.
Amenajarea unor piețe volante pentru producătorii agricoli autohtoni.
Realizarea hărții de poluare a aerului și de poluare fonică.
Realizarea hărții spații verzi.
SIGURANȚĂ – Poliția Locală trebuie să fie mai activă în a pune în aplicare hotărârile de Consiliu Local care permit sancționarea unor comportamente deviante, care prejudiciază traiul celorlați locuitori, precum construirea fără respectarea normelor, parcarea pe trotuar ș.a.. Susțin:
Constatarea și sancționarea cu corectitudine a contravențiilor semnalate de cetățeni,
Implicarea polițistilor locali în campanii de informare și prevenire a anumitor contravenții.
SALUBRITATE – Operatorul trebuie să își respecte obligațiile contractuale față de locuitori și față de administrația publică locală, ceea ce momentan face parțial.
Susțin evaluarea și monitorizarea activității operatorului în vederea îndeplinirii obligațiilor contractuale la parametrii optimi. În caz contrar, operatorul va fi sancționat.
Îmi doresc realizarea curățeniei stradale săptămânal pe toate străzile asfaltate, deszăpezirea după un plan operativ de intervenție pe timpul iernii, colectarea periodică a gunoaielor vegetale sau voluminoase depozitate stradal,
Încurajarea măsurilor de colectare selectivă prin reducerea tarifului pentru cetățenii care colectează selectiv în mod responsabil.
Găsirea unor soluții moderne de procesare a deșeurilor.
REABILITARE TERMICĂ – clădirile publice și blocurile de locuințe necesită un update din punct de vedere termo-energetic, astfel încât să se facă înlocuirea fațadei, a acoperișului, a conductelor din subsol, a burlanelor, a centurii de protecție din jurul blocului, precum și montarea de panouri solare și instalația aferentă pentru a furniza apă caldă, folosind bani din fonduri europene prin Programul Operațional Regional pentru Regiunea București-Ilfov sau fonduri naționale prin “Programul național privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe”.
MEDIUL DE AFACERI– apropierea de capitală și construcția A0 va deschide noi oportunități de dezvoltare economică. Susțin:
amenajarea unui parc logistic( hale, depozite, spații de birouri) din fonduri europene pe un teren aflat în domeniul privat al orașului, ceea ce poate reprezenta o sursă constantă de venituri la bugetul local,
operaționalizarea unui HUB de afaceri care să atragă cât mai multe firme care să își deschidă sediu sau punct de lucru în oraș,
acordarea de facilități fiscale firmelor cu sediul social în oraș care reinvestesc profitul în comunitate (angajează oameni din oraș, desfășoară activități în comunitate, sprijină în parteneriat public-privat activități pentru comunitate).
SOCIAL– categoria persoanelor vulnerabile să fie sprijinită prin intermediul unei organizații non-guvernamentale, pe lângă sprijinul Direcției de Asistență Socială în obținerea beneficiilor sociale de drept, de exemplu: cantină socială, after-school pentru copiii defavorizați, campanii de conștientizare ( colectare selectivă, stop bulling în școli), asistență psihologică ș.a.
FINANȚAREA PROIECTELOR – Sunt conștientă de faptul că bugetul local nu are resursele necesare pentru realizarea tuturor obiectivelor de investiții propuse de noi, de aceea atrag atenția că este nevoie de:
1. Încasarea veniturilor la bugetul local, iar creșterea numărului de oficial de locuitori va majora veniturile din cote defalcate,
2. Cheltuirea corectă a banilor atât pe secțiunea de funcționare, care ocupă cel mai mare procent din buget, cât și pe secțiunea de dezvoltare, unde adesea sumele estimate pentru investiții sunt supraevaluate,
3. Prioritizarea justificată temeinic a obiectivelor de investiții, în funcție de nevoile de dezvoltare a comunității, nu în funcție de interese de grup,
4. Atragerea de bani din alte surse ( fonduri nerambursabile europene și naționale, pentru care cofinanțarea este mică, fonduri de la Consiliul Județean, ultima soluție rămânând creditele).
Avem doar o șansă pentru comunitatea noastră! Pentru o administrație fără corupție, pe 27 iunie 2021 mergem la vot și alegem să fim împreună pentru Bragadiru!