• 0724.959.100
  • consilier@bragadirumeu.ro
  • Bragadiru, Ilfov

Concluzii audiență 30.01.2018

Dragi vecini,
În această dimineață am ajuns la Primăria Bragadiru doar 5 dintre locuitorii cartierelor noi, iar audiența a fost la domnul viceprimar, în lipsa motivate a domnului primar ( plecat la Consiliul Județen Ilfov), dar în prezența secretarului uat, arhitectului, șefului de serviciu Achiziții Publice, șefului de serviciu Buget, Finanțe și Contabilitate.
Ne-am exprimat de la început nemulțumirea față de faptul că o serie de proeicte introduce în planurile de investiții din 2016 și 2017 nu au fost realizate nici acum, dar de-a lungul rectificărilor bugetare au suferit micșorări ale fondurilor allocate, ceea ce ne creează impresia că acestea nu sunt tratate cu seriozitate de aadministrația publică locală, nefiind considerate priorități. Am atras atenția asupra faptului că nu se respectă legislația în domeniul transparenței decizionale, anunțurile privind ședințele Consiliului Local Bragadiru nefiind publicate pe site la timp, ceea ce ne pune în imposibilitatea de a ne exprima opiniile în aceste ședințe. Deoarece doamna secretar ne asigura că informația a fost transmisă către stafful tehnic, i-am arătat dovada faptului că publicarea nu a avut loc nici măcar în timp ce ședința era în desfășurare în data de 25.01.2018.
Problemele identificate de noi sunt multe, dar în această audiență ne-am limitat la a discuta despre proiecte care trebuiau realizate, astfel:
• Loc de joacă în Cartierul Independenței – initial ni s-a spus că nu au fost fonduri, ceea ce este fals, pentru că am avut excedent bugetar, nu s-a găsit niciun teren pentru că de fapt nu s-a făcut nicio ofertare față de niciun proprietar de teren liber. Am convenit cu doamna secretar să se ocupe personal de acest proiect și să realizeze un anunț prin care primăria își exprimă dorința de achiziționare a unui teren/ două terenuri cu suprafață totală de 1000 mp. Urmează să îi transmităm o listă cu terenurile libere din cartier care se pot încadra, ca mai departe să fie invitați proprietarii la o posibilă vânzare cu acest scop.
• Asfaltare străzi în cartierele noi – înainte ca instanța să decidă să fie reluată procedura de licitație publică, executantul câștigător începuse lucrările pe străzile Mugurelui și Biruinței, motiv pentru care acestea vor fi primele lucrări reluate. Asocierea SC Viarom Construct SRL – SC Search Corporation SRL este câștigătoarea după reșluarea procedurii, de la care se așteaptă în cel mai scurt timp proiectul de proiectare pentru că trebuiesc refăcute autorizațiile de construire, după care în termen de 15 zile primăria trebuie să notifce Inspectoratul de Stat în Construcții cu privire la începerea lucrărilor. Domnul șef serviciu Achiziții Publice ne-a spus că momentan nu sunt identificate soluții tehnice pentru străzile cu risc mare de inundații și acest proiect de asfaltare carosabil + trotuare trebuie să meargp în paralel cu un proiect de preluare a apei pluviale.
• Canalizare pluvială – studiul este în stadiul de avizare, mai durează încă 2-4 luni, dar valoarea aproximativă a investiției este de 7 milioane euro. În prezent, primăria a depus solicitare la Compania Națională de Investiții și la Prefectura Ilfov pentru a fi declarată zonă de calamitate naturală Cartierul Independenței pentru a se putea face sistemul de canalizare pluvială printr-un proiect încadrat în situații de urgență de CNI. Cea de-a doua posibilitate de finanțare identificată până în prezent este realizarea investiției proprii a SC Apă Canal Ilfov SA cu care au început discuțiile, și de șa care se așteaptă o propunere de soluții tehnice, precum și modul de taxare a apei meteorice/persoană astfel încât să se amortizeze în timp investiția din fonduri proprii ACI. Am întrebat în mod special și de Șoseaua Alexandriei de la centură la limita cu Bucureștiului pentru că atunci când plouă banda doi pune în pericol participanții în trafic. Se așteaptă acordul CNAI pentru că soluția permisă esre de infiltrare locală în system de rigole casetate pentru a se prelua fluxul mare de apă pluvială, dar trebuiesc asigurate și zone de acosatament/bandă de urgență și trotuare, dar nu este aceeși distanță pe tot traseul mai sus menționat.
• Plombare străzi – pentru că unele străzi care au devenit impracticabile sunt incluse în acordul cadru de asfaltare nu se poate intervene pe ele, fiind dublă finanțare. Însă am insistat foarte mult ca soluție de avarie să se niveleze străzile de pământ-piatră cu o lama, urmată de o acoperire cu piatră a gropilor de pe străzi precum: Smârdan, Eroilor, Năzuinței, Muzelor, Armistițiului, Simbolului, Câmpia Libertății, Vitejiei, Simbolului, Neamului, Ortacului, Voinței. Domnul viceprimar ne-a promis că până pe 10.02.2018 vor fi puse în aplicare aceste soluții de avarie.
• Circulație rutieră – studiul de circulație comandat anul trecut este la avizare la Poliția Rutieră. Domnul șef serviciu Achiziții Publice ne-a explicat ce se dorește a se face pentru a fluidiza traficul în zonă: Sens unic pe intrarea din Prelungirea Ghencea pe străzile Dantelei și Mărgelelor, sens unic pe sensul spre București pe strada Parfumului. Asfaltarea străzii Ghidiceni, până la intersecția cu strada Topaz sens unic, continuare pe strada Safirului, Jadului ( se așteaptă avizul de la CFR) cu ieșire sub podul de la centură. Din păcate situația utilizării străzii Gladiolelor pentru a lega Prelungirea Ghencea de Șoseaua Alexandriei este problematică din cauza lipsei unui protocol de limită Primăria Bragadiru cu Primăria Sectorului 5 cu care în prezent se judecă. De asemenea, pentru a nu mai fi dificilă traversarea multor străzi în regim de două benzi, vor fi montat noi semne de ciruclație, astfel încât staționarea să fie interzisă, mașinile să fie parcate în curți și pe locuril de parcare special amenajate.
• PUG/PUZ-URI – Se dorește sistarea aprobării de PUZ-uri noi în cartierele noi prin hotărâre a CL. Am aflat că în 2017 s-au eliberat 1006 autorizații de constructive. Am solicitat să fie verificată construcția blocului de pe str. Smârdan intersecție cu Str. Rahovei( poziția 24 de pe harta PUG), pentru că regimul de înălțime aprobat este de P+4E+M sau P+5E retras și deja s-a construit etajul al 6-lea, dacă există autorizație de construcție pentru ansamblul de locuințe de pe Str. Simbolului( poziția 22 de pe harta PUG) unde nu s-a început construcția, faptul că nu se respectă distanța dintre clădiri la blocurile construite pe str. Libertății ca parte a poziției 6 de pe harta PUG, unde blocuri de 6 etaje au fost construite la nici 3 metri de curțile unui ansamblu de case.
• Poliția Locală – au identificat o serie de terenuri neîngrijite, nu au știut pe loc numărul de somații și amenzi date deja, dar ne-au spus că se confruntă cu problema că sunt terenuri vândute de mai multe ori iar ultimul proprietar nu s-a înscris la cadastru la Bragadiru și nu au datele de contact corecte pentru a transmite somațiile. Sugestia noastră este să le transmitem sesizări în continuare cu terenurile neîngrijite și adresele lor, pentru că vor veni pe teren polițiști locali.
• Excedentul bugetar – aprobat în ședința extraordinară din 05.01.2018 a mers către asigurarea cofinanțării pentru grădinița din cartierul Fortuna, care va fi gata cel târziu în luna mai, iar din septembrie 2018 va fi funcțională.
• Bugetul local pe anul 2018 – doamna șef serviciu Buget, Finanțe, Contabilitate ne-a promis că mâine va fi publicat bugetul și planul de investiții și că ia în calcul propunerea noastră de a se organiza o dezbatere publică pe această temă în termenul celor 15 zile legale de consultare publică. Cu această ocazie, odată ce anunțul de dezbatere va fi publicat, vă rog pe toși cei interesați de comunitate să participați în număr cât mai mare pentru a ne susține amendamentele pe care le vom trimite zilele următoare după centralizarea propunerilor de pe pagina de facebook Inițiativa pentru Bragadiru. Întârzierea publicării a fost motivate de întârzierea cu care au primit repartizarea banilor de la Direcția de Finanțe Ilfov.
• SALSERV – am reclamat faptul că nu își îndeplinesc atribuțiile contractuale de a curate străzile și de a ridica gunoaiele de pe străzi, de lângă stâlpii de iluminat în principal. Se vor lua măsuri de amendare a celor care locuiesc fără să aibă încheiat un contract de salubritate și vor verifica mai atent și cum își fac lucrătorii treaba.
• Taxe locale – a crescut valoarea impozitului pe clădiri, nu știm raționamentul.
• Spații verzi – deși PUZ-urile prevăd alocarea a 30% din teren pentru spații verzi acest lucru nu se respectă și se vede cel mai bine în Cartierul Latin unde există cel mai mare conglomerate de blocuri înalte cu un singur drum de acces privat.

Cu stimă,
Teodora Desagă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *