• 0724.959.100
  • consilier@bragadirumeu.ro
  • Bragadiru, Ilfov

Minuta dezbatere publica buget local

Luni, 17 februarie, de ora 09.00 timp de 2 ore a avut loc sedinta publica de dezbatere a proiectului de buget local pe anul 2020. La sedinta au participat 8 cetateni, dintre care 1 reprezentant de la Ziar de Bragadiru, 4 reprezentanti ai Primariei Bragadiru( dna administrator public, dna sef contabil, dl sef achizitii publice, dl responsabil cu societatea civila). Au transmis propuneri 22 de cetateni.

Am dat citire tuturor celor 14 propuneri transmise de mine cu note de fundamentare, precum si celor 11 amendamente la proiectul de buget local consolidate pe anul 2020 si am avut o discutie pe marginea lor cu cei doi sefi de servicii, astfel ca am aflat informatii noi, dar am si cazut de acord asupra unor propuneri de bun simt, urmand ca ordonatorul principal de credite al orasului sa ia o decizie in ceea ce priveste includerea acestor obiective in planul de investitii pe acest an.

  • Eliminarea  sumei alocate achizitiei de imoblie / locuinte sociale – 4.300.000 lei si realocarea banilor catre alte obiective – nu a existat niciun comentariu!
  • Majorarea sumei alocate lucrarilor de constructie a pasarelei pietonale zona Gladiolelor de la 450.000 lei la 535.000 lei pentru ca aceasta sa fie prevazuta cu lift –  Dl Sef Serviciu Achizitii Publice sustine ca suma pentru cele 2 lifturi este de fapt mai mare (cca. 35. 000 euro fara tva, la care se adauga si costurile pentru structura metalica si fundatie), important este sa se ia in calcul faptul ca dotarea cu lift a pasarelelor este imperios necesara pentru a fi utilizate de cetateni! La Smardan se va reevalua pretul dupa ce se rezolva problema terenului necesar pentru amplasarea structurii pentru lifturi.
  • Micsorarea sumei alocate achizitionarii a 2 midibusuri pentru transport urban de la 1.050.000 lei la 700.000 lei – Dna administrator public sustine ca 1 midibus agreat de STB costa de fapt cca. 135.000 euro fara tva si fara aparatura necesara.  De aceea a fost majorata suma de la 800.000 lei cat era prevazut in 2019.
  • Majorarea sumei alocate achizitiei terenului pentru constructia scolii in cartierul Ghidiceni de la 716.000 lei la 1.555.000 lei. – O scoala in aceasta zona este necesara, la fel ca cea din Cartierul Independentei, numai ca seful Serviciului Achizitii Publice a adus in discutie o strategie a Ministerului Educatiei care nu include noi unitati de invatamant in Bragadiru. De aceea, am solicitat ca Primaria sa faca demersuri in acest sens la Minister, pentru ca oricum o astfel de investitie dureaza cativa ani si nu ar trebui sa ne blocam din cauza unei situatii birocratice. In ceea ce priveste scoala in Independentei am  cerut sa fie stabilit un termen pana cand se primesc oferte privind terenul, deoarece in situatia asta se poate prelungi la nesfarsit realizarea unui obiectiv de investitii asupra caruia am cazut de comun acord. Mai ales ca deja exista o propunere de teren in mijlocul cartierul cu o suprafata suficienta pentru scoala, langa cresa si parcul care vor fi construite, terenul din strada Dealului fiind propus de sute de cetateni care au transmis petitii in acest sens.
  • Introducerea obiectivului – studiu de oportunitate referitor la construirea unor noi unitati de invatamant in cartierele din Bragadiru – 50.000 lei Reprezentantii primariei prezenti au fost de acord cu necesitatea realizarii unui astfel de studiu tocmai pentru ca realitatea difera mult de datele statistice oficiale. Avem foarte multi copii in cartierele noi, pentru care trebuiesc construite unitati de invatamant langa casa!
  • Mentionarea strazilor la lucrari de extindere iluminat stradal – 100.000 lei : Crisul Repede, Diamantului, Gladiolelor, Idealului, Margelelor, Maracineni, Ofrandei, Raul Doamnei, Tunului, Vidin, Al. Vointei – Pe unele dintre strazile mentionate este nevoie doar de cativa stalpi intre cei existenti.
  • Introducerea obiectivului – realizare trotuare pe strazile Alunului, Dantelei, Dealului, Libertatii, Monumentului, Parfumului, Safirului, Sperantei – 3.291.790 lei – Strazile mentionate sunt cele mai circulate de pietoni, iar inexistenta trotuarelor pune in pericol zilnic siguranta oamenilor. Problema ridicata de Seful Serviciului Achizitii Publice este faptul ca primaria nu detine in proprietate terenurile aferente si mi-a dat exemplul situatiei de pe strada Topaz unde au transmis notificari proprietarilor terenurilor unde au fost stabilite statiile pentru autobuzul 185, dar proprietarii nu au dat curs invitatiei.  Pentru ca eu nu cred ca cetatenii se impotrivesc realizarii de  investitii pe strazile unde locuiesc, am cerut sa consult corespondenta cu acestia si am accentuat ideea ca poate comunicarea nu a fost cea mai buna, iar noi cetatenii am putea sa sprijinim demersurile primariei daca am sti despre ele in timp util. De asemenea, am ridicat o alta problema semnalata de unii dintre cetatenii cu care eu am discutat, si anume posibilitatea si disponibilitatea primariei de a suporta cheltuielile notariale in locul cetatenilor care sunt de acord cu donarea retragerii. In acest sens, dna contabil sef s-a aratat dispusa sa faca astfel de plati, atata timp cat se fac demersuri in acest sens care sa fie aprobate de Consiliul Local. Voi relua aceasta propunere si catre Consiliul Local, astfel incat serviciile de specialitate sa poata propune un text de hotarare. Dupa ce am citit corespondenta transmisa proprietarilor de terenuri de pe Topaz am sesizat ca nu este mentionat motivul invitatiei la intalnire, ori cred ca aceasta informatie este cea mai importanta deoarece poate motiva actiunea sau inactiunea unor cetateni, precum nu este mentionata nici o persoana responsabila de aceasta activitate, desi eu personal cred ca primaria trebuie sa vina in sprijinul cetatenilor cu informatii daca isi doreste sa faca investitii pe anumite strazi. Tocmai de aceea, am insistat pentru introducerea in planul de investitii a realizarii trotuarelor pe aceste strazi, pentru a avea o baza in discutia cu cetatenii privind cedarea dreptului de folosinta sau donatia retragerilor pentru amenajarea trotuarelor!
  • Introducerea obiectivului – modernizare strada Brumarel – 700.000 lei – Va fi realizata investitia de Ministerul Transporturilor odata cu modernizarea caii ferate din jurul Bucurestiului!
  • Introducerea obiectivului – sistematizare DN6 intre statiile Gladiolelor si Peco (trotuar, acostament, canalizare pluvial) – 1.500.000 lei  – Deoarece suma pentru sistematizarea intregii portiuni din DN6 care tranziteaza orasul este de 10.000.000 lei, s-a decis realizarea in acest an a partii din dreapta intre Primaria Bragadiru si Raul Sabar, urmand ca in alt an sa se faca si portiunea de dinainte de centura!
  • Introducerea obiectivului – achiziție teren pentru realizare loc de joacă în cartierul Mihai Eminescu – 125.000 lei  si Introducerea obiectivului – amenajare loc de joacă în cartierul Mihai Eminescu – 50.000 lei. – Seful Achizitii Publice mi-a spus ca nu mai sunt terenuri disponbile in cartier, dar am insistat ca in acea zona nu este nevoie de spatii mari, important este sa se doreasca realizarea unei astfel de investitii.

Ceilalti cetateni prezenti au propus amendamente privind:

  • Realizarea trotuarelor pe strazile circulate,
  • Constructia unei scoli intre Latin si Scandinavia,
  • Asfaltarea strazii Gladiolelor – Seful Serviciului Achizitii Publice a spus ca nu crede ca se vor asfalta vreodata strazile Gladiolelor si Ghidiceni, dupa ce timp de 3 ani de zile a cautat solutii tehnice care sa fie acceptate de APA NOVA, deoarece acolo este zona de protectie severa,
  • Amenajarea spatiu verde-loc de joaca pe terenul din statia Parfumului – se va verifica care este statutul juridic si administrativ al terenului,
  • Micsorarea sumei alocate achizitiei de imobile si relocarea sumei de 4.000.000 lei pentru introducerea obiectivului de investitii – achizitie teren pentru amenajarea parc in cartierul Latin, sustinut si ca initiativa cetateneasca  de peste 1000 cetateni cu domiciliul in Bragadiru,
  • Micsorarea sumei alocate dotarii scolii 1 si realocarea sumei de 900.000 lei pentru alte obiective,
  • Eliminarea sumei pentru pasarela de la Gladiolelor si amenajarea unui sens giratoriu la intersectia cu aceasta strada – Seful Serviciului Achizitii Publice ne-a informat ca va avea o noua discutie cu Ministerul Transportului pe subiectul sensului giratoriu de la intersectia cu strada Celofibrei,
  • Modificarea sumei pentru achizitionarea a 2 midibusuri si cumpararea in leasing sau prin credit pentru a fi un efort bugetar mai mic in acest an si suma sa fie esalonata – Dna administrator public ne-a informat ca aceasta este singura solutie pentru a putea introduce transport public concesionat catre un operator acreditat de ADITPBI, pana cand orasul Bragadiru isi creeaza societate de transport,
  • Majorarea sumei pentru achizitia terenului pentru scoala in Ghidiceni  la 2.080.000 lei,
  • Introducere obiectiv de investitii Studiu de Fezabilitate pentru canalizare pluviala in cartierele Scandinavia, Fortuna, Prelungirea Ghencea.

De asemenea, un cetatean prezent a ridicat problema majorarii impozitelor, caruia i-am raspuns amintindu-I ca inca din 20 decembrie 2019 am facut sesizare cu privire la informatiile false pe care anexa nr. 1 din HCL 153/2019 le contine, in sensul bifarii a cateva zeci de strazi ca avand retea utilitara de apa si canal, ceea ce a dus la incadrarea intr-o zona superioara a strazii si implicit la majorarea nivelului impozabil si a impozitului datorat de proprietarii de terenuri, vorbind de mii de oameni afectati de aceasta hotarare.

Am aflat cu aceasta ocazie de la dna administrator public ca acum 2 saptamani a fost transmis un referat prin care s-a cerut reevaluarea situatiei si urmeaza sa fie propus un nou proiect de hotarare de modificare a anexei  1 privind incadrarea strazilor in zone. Pacat ca evaluarea aceasta nu s-a facut din timp, si au trecut 2 luni, timp in care oamenii au platit deja o suma mai mare pentru impozit.

Consider, asa cum am spus si azi, ca este vorba de rea vointa, nu de necunostinta si o simpla greseala, avand in vedere explicatiile diferite ale dlui arhitect sef in cele 2 sedinte in care i-am solicitat prezenta. Asadar, dl primar este direct raspunzator de propunerea pe care a transmis-o spre aprobare Consiliului Local Bragadiru, asa cum si consilierii locali raspund in solidar pentru modul in care au votat.

Un cetatean din cartierul Latin a adus in discutie situatia drumurilor private din cartier si a faptului ca ei nu au acces la alte investitii in cartier din cauza acestui impediment, iar toti cei prezenti au cazut de comun acord ca primaria trebuie sa initieze un demers pentru intrarea in domeniul public a cailor de acces, sustinuti de cetatenii care isi doresc acest lucru. De asemenea, acelasi cetatean a propus sa se discute intr-o sedinta separata despre activitatea operatorului de salubritate SALSERV, la adresa caruia exista multe nemultumiri.

Cu stima,

Teodora Desaga

Vocea TA in Consiliul Local Bragadiru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *