Minuta sedintei CLB 28.01.2021

Sedinta din 28.01.2021 a fost prezidata de consilierul local PNL, Adrian Dumitru, in prezenta tuturor celor 19 consilieri locali, a dnei secretar , a dnei administrator public si a 8 cetateni. Au fost dezbatute cele 15 proiecte de hotarare, fiind adoptate doar 13 dintre ele, 2 fiind respinse. Noi am votat pentru 13 proiecte, impotriva a 2 proiecte si ne-am exprimat punctele de vedere astfel:

  • La punctul 2 a fost proiectul nostru de completare a Regulamentului de Salubrizare. Mai multe detalii am scris aici https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=240702741012897&id=105759257840580. Desi am sustinut argumentele pentru care acest proiect sa fie adoptat, a fost respins de majoritatea PNL+PSD+ALDE+PRO.
  • La punctul 4 a fost proiectul de licitatie publica pentru un teren de 9 mp pentru amplasarea unei constructii provizorie unde sa fie desfasurata activitate de agent si broker de asigurari.
  • La punctul 8 am intervenit in a clarifica numarul de beneficiari de ajutor social care au efectuate actiuni in anul 2020, deoarece am solicitat si primit informatia de la Directia de Asistenta Sociala: 9 persoane au primit ajutor social, dar toate sunt exceptii, asa ca nimeni nu a prestat actiuni.
  • La punctul 13 ne-am exprimat multumirea ca a fost reactualizat planul de analiza sic a sunt incluse 45 de strazi inundabile la ploi abundente si cu detalierea etapelor de actiuni in caz de riscuri diverse. In schimb, am mentionat ca la solicitarea noastra din 11.12.2020 pentru primar referitoare la actiunile in cazuri de urgenta nu am primit raspunsul coerent pe care il asteptam.
  • La punctul 14 au fost votati consilerii locali PNL Lazar Andrei si PLUS Dimache Cristian pentru a face parte alaturi de viceprimar in comisia de evaluare a activitatii secretarului general.
  • La punctul 15 am solicitat documentatia de atribuire a contractului pentru inchirierea unui imobil pentru Directia de Asistenta Sociala. Am explicat ca suntem impotriva proiectului de hotarare, deoarece exista in vigoare HCL nr. 156/25.10.2018 in baza careia s-a semnat un contract nr. 8532/25.02.2019. Neregulile intalnite de mine din studierea succinta a dosarului inainte de inceperea sedintei: a fost o depusa o singura oferta, spatiul este in blocul D8 din spatele primariei, proprietarul nu a respectat termenul de predare de 40 de zile, dar cu toate acestea contractul a fost reziliat abia in 19.11.2020, dup ace spatiul a fost colantat cu asistenta sociala, desi nu a fost folosit niciodata si desi nu s-a efectuat nicio plata, conform raspunsului dnei contabil sef. Am ajuns cu totii la consens ca aceasta hotarare sa nu fie adoptata sis a le fie alocat un spatiu la Casa de Cultura.

La lucrari curente ne-au fost prezentate urmatoarele:

  1. Informare din partea Directiei de Asistenta Sociala privind activitatea asistentilor personali in semestrul II din anul 2020.
  2. Solicitare esalonare plata debit restant pentru achizitia unui apartament – aprobat.
  3. Solicitare renuntare la dreptul de proprietate asupra unui teren de 7.406 mp si predare catre domeniul public al UAT Bragadiru.
  4. Informarea deciziei Curtii de Conturi care ne-a fost transmisa pe mail.
  5. Solicitare privind scutirea de la plata chiriei pentru terenul de fotbal – amanare pentru completare informatii
  6. Concesionare teren de 1000 mp T 94 spre Cornetu pe partea stanga pana in raul Sabar – amanare pentru completare informatii.
  7. Informare din partea consilierilor locali PMP cu privire la raportul de activitate pe anul 2020.
  8. Referat privind strada Neamului si incadrarea corecta in lista de impozitare – transmisa la Urbanism.
  9. Preluare contract de inchiriere pentru un apartament, ca urmare a decesului titularului.
  10. Solicitare privind scutirea de la plata chiriei si a utilitatilor pentru ca nu au desfasurat activitati in Casa de Cultura – adoptat (ne-am abtinut din cauza lipsei bazei legale)
  11. Solicitarea OMV PETROM privind prelungirea contractului de folosire a sondelor 1634-1636 pentru inca 3 ani – aprobat ( ne-am abtinut si am atras atentia asupra efectelor pe care extragerea de petrol le asupra asupra solului si implicit asupra apei, fiind in apropierea puturilor de mare adancime din care se extrage apa care alimenteaza locuintele din Bragadiru. Credem ca au responsabilitatea de a verifica integritatea tevilor, iar in cazul in care sunt scurgeri in soli sa repare instalatia pentru a limita efectele nocive)
  12. Informare privind propunerile de obiective pentru bugetul pe anul 2021 propuse de consilierii PMP.
  13. Solicitare din partea asociatiei de proprietari privind incadrarea corecta a strazii Neamului – directionata la Urbanism.
  14. Solicitare prelungire inchiriere teren 50mp  din Sos. Centurii nr. 50 pe inca 10 ani in vederea desfasurarii unei activitati comerciale – amanat in vederea evaluarii pretului de inchiriere care era prea mic.
  15. Informare din partea Casei de Cultura Mihai Eminescu privind un proiect cultural desfasurat online “Arta este totul! Asta-mi place mie. Desenam, ne distram chiar si in pandemie”.
  16. Intrebarea consilierului local USR Andrei Mozara pentru dna administrator public referitoare la investitii la intersectia strazilor Posada, Solidaritatii si Cugetarii.
  17. Intrebarea consilierul local PMP Valentina Cojocariu pentru dna secretar referitoare la procedurile indeplinite dupa condamnarea primarului. Astfel am aflat ca a fost emis ordinal nr. 55/25.01.2021 al prefectului Ilfov privind revocarea din functie. Asta inseamna ca poate fi atacat in instant in maxim 10 zile. Conform art. 160 din Codul Administrativ alin. (11)” Data organizării alegerilor pentru funcția de primar se stabilește de către Guvern, la propunerea autorităților cu atribuții în organizarea alegerilor, pe baza solicitării prefectului. Acestea se organizează în termen de maximum 90 de zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (9) sau de la data pronunțării hotărârii instanței, în condițiile alin. (10)”.
  18. Apelul consilierului local PLUS Dimache Cristian la a veghea asupra prevenirii aparitiei unor situatii ca cele care au dus la condamnarea primarului si arhitectului sef in domeniul urmanismului.

Dintre cei 8 cetateni prezenti in sala, 3 au luat cuvantul:

  • Un cetatean din cartierul Latin si-a exprimat nemultumirea cu privire la respingerea proiectului nostrum de hotarare care viza modificarea Regulamentului de Salubrizare.
  • Un cetatean din cartierul Independentei a solicitat garantia ca se vor face demersurile necesare pentru preluarea drumului.
  • Un cetatean din cartierul Independentei a solicitat montarea unor indicatoare cu parcarea interzisa pe strada Neamului, deoarece zona de langa magazinul Leroy Merlin este ocupata de tiruri.

Din pacate, inainte de inceperea sedintei a trebuit sa avem o discutie in contradictoriu cu viceprimarul si presedintele de sedinta pentru a li se permite cetatenilor care venisera la Casa de Cultura sa participe la sedinta, intrucat la intrarea in cladire a fost postat inca de la sedinta trecuta un afis pe care scrie cui ii este permis accesul, interzicand astfel accesul cetatenilor la seidnta publica, fara a avea vreo baza legala. Pana la urma acestia au putut intra.

Cu stima,

Consilierii Locali PMP Bragadiru

One thought on “Minuta sedintei CLB 28.01.2021

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *