Apa potabilă din Bragadiru
CALITATEA APEI din rețeaua publică este un subiect des dezbătut între locuitorii Orașului Bragadiru, indiferent dacă sunt sau nu racordați la rețea, căci majoritatea străzilor nu au acces la rețeaua publică.
Eu locuiesc într-un bloc care este racordat la rețeaua de apă și am văzut cu proprii ochi culoarea apei și am simțit mirosul ei, iar clipul din postarea de pe facebook este doar unul dintre acele momente. https://www.facebook.com/102253321525473/videos/423808818863427

Aceasta este apa care mi-a curs la robinetul din baie în Ajunul Crăciunului. Locuitorii din Cartierul Independenței nu sunt deloc surprinși pentru că astfel de filmulețe circule periodic pe grupurile de socializare. Din păcate nu am reușit să iau o probă pentru a o duce la laborator pentru a avea o dovadă acceptată de operator. După ce am transmis mai multe sesizări, am primit un răspuns la sesizarea din 26.01.2021, în urma căreia o echipă s-a deplasat la fața locului, iar răspunsul poate fi sesizat mai jos:
Din buletinele de probe primite, de la Penny Market si de pe str. Smârdan nr. 45, reiese că apa este în parametri legali.
Înțeleg că poate fi o problemă la instalația interioară și că data viitoare va trebui să iau probă de la contoarul general situat în strada Libertății la aproximativ 100 m de contoarul blocului, motiv pentru care am avut și pierderi mari în trecut, pe care le-am contestat.
Stimați vecini,
Este foarte important să ne știm drepturile și să cerem să ne fie respectate, pornind de la contestarea facturii la sesizarea oricăror modificări cantitative și calitative ale apei, până la solicitarea bonificației de 30%, așa cum este prevăzut în contractul încheiat cu ACI, în cazurile în care apa furnizată nu este conformă.
La art. 7 din Contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare, se precizează obligația operatorului la punctul 7.4“să asigure continuitatea serviciului de alimentare cu apă la parametrii fizici și calitativi prevăzuți de legislația în vigoare” și la punctul 7.22 “să acorde bonificații utilizatorului în cazul furnizării/prestării serviciilor sub parametrii de calitate și cantitate prevăzuți în contract: a) nu livrează apă potabilă în condițiile stabilite în contract, b) nu respect parametrii de calitate pentru apa potabilă furnizată la branșament, conform prevederilor din contract.”
La art. 8 din Contractul de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare, se precizează dreptul utilizatorului la punctul 8.4“să beneficieaze de reducerea valorii facturii, prin acordarea de bonificații în valoare de 30%/lună din valoarea facturii curente, în următoarele situații: a) nefurnizarea apei conform prevederilor art. 7 pct. 7.4, b) neanunțarea întreruperilor, conform prevederilor art. 7 pct. 7.8 sau depășirea limitelor de timp comunicate” și la punctul 8.8 “să solicite și să primească, în condițiile legii, despăgubiri sau compensații pentru daunele provocate lor de către operator prin nerespectarea obligațiilor contractuale asumate sau prin furnizarea/prestarea unor servicii inferioare, calitativ și cantitativ, parametrilor tehnici stabiliți prin contract sau prin normele tehnice în vigoare.”
La art. 4 din Legea nr. 458/2002 privind calitatea apei potabile, cu modificările și completările ulterioare, republicată, sunt precizate caracteristicile apei pentru a fi catalogată drept potabilă: “ trebuie să fie sanogenă şi curată, îndeplinind următoarele condiţii:
a) să fie lipsită de microorganisme, paraziţi sau substanţe care, prin număr sau concentraţie, pot constitui un pericol potenţial pentru sănătatea umană;
b) să întrunească cerinţele minime prevăzute în tabelele 1A, 1B şi 2 din anexa nr. 1;
c) să respecte prevederile art. 5-8 şi 12. .”
Verificarea conformității se face conform art. 6 alin. (1) litera “a) la robinetul consumatorului şi la punctul de intrare în clădire, în cazul apei potabile furnizate prin reţeaua de distribuţie;”
De aceea, vă invit pe toți cei care ați avut probleme cu apa, ați sesizat problema la ACI, ați luat probe de apă și aveți rezultate, să îmi transmiteți dovezile pe consilier@bragadirumeu.ro pentru că voi demara o petiție colectivă prin care vom cere investiții în rețeaua de apă existentă și acordarea bonificației de 30% pentru perioadele când apa nu este conformă.
Cu stimă,
Valentina Cojocariu
Consilier Local Bragadiru
Credeți că această bonificație de 30% ajuta ?
Am ajuns sa ne spălăm copii cu apa plata sa nu se îmbolnăvească
Nimeni nu vrea bani ci doar o apa potabila! Dar măcar asta este o recunoaștere a faptului ca nu este conforma apa pe care o primim.
Pe str Unirii cand refaceți canalizarea ca sa se poată bransa toată lumea la retea? Mai pe inteles stau în „vale” si canalizarea este in „deal”. Mulțumesc.
Aceeasi problema este si in bloc 2 si bloc 3 din str coralului.si nimeni nu cauta o solutie.Oamenii nu inteleg ca este foarte grav pentru sanatate sa ai la chiuveta o apa care nu numai ca nu e potabila,dar nu e indicst nici sa te speli cu ea.Altfel nu imi explic de ce se complac asa si pun toti capul in pamant,atunci cand incerc sa aduc in discutie problema apei,care e vitala.!!! Deci ttebuie sa punem presiune.ca cei din wrp.administrstori de bloc ( care sunt platiti sa rezolve si astfel de problrne…nu sa ne trimita pe noi sa le rez la Apa si canal Bragadiru) primarie.DSP…Protectia consumatorului s a ISI FACA TREABA.!!!
Buna seara,locuiesc in complex (REZIDENTIAL) ADM Bragadiru,apa de la retea o folosesc doar pt uz casnic,de baut si pt mancare cumpar apa plata,apa miroase a canal,cand ii dai drumul dimineata,zici ca spala toate tevile din bloc inainte sa ajunga la mn,in bazinul de la wc sa depus o mazga ,trag apa si in loc dupa ce imi fac nevoile si apas butonul la wc ramane in urma dare pe unde curge in vasul de wc
Buna ziua si eu locuiesc tot in acelasi complex, ati dori sa facem o petitie pentru schimbarea furnizorului de apa? Chiar daca au ‘curator apa’ inca nu este buna. Imi cade parul ingrozitor din cauza calitati apei de cand m-am mutat aici.