Minuta sedintei Consiliului Local Bragadiru din 28.05.2020
Sedinta a fost condusa de consilierul local PNL Adrian Dumitru, in prezenta a 16 consilieri locali, a dnei secretar si a dnei administrator public. De asemenea, a fost prezent in sala si reprezentantul Ziarului de Bragadiru.
Au fost aprobate toate cele 11 proiecte de hotarare aflate pe ordinea de zi. Eu am votat impotriva proiectului de la punctul 1, ocazie cu care mi-am argumentat votul la proiectul privind PUZ-ul din str. Opalului nr. 16-18, despre care am scris aici https://bragadirumeu.ro/uncategorized/fara-blocuri-intre-case/.
La punctul 11 a fost aprobata trecerea in domeniul privat a unui teren intravilan 67.135 mp, al fostei Ferme de Animale care a trecut in 1990 la societatea cu capital de stat Intreprinderea de Industrializare a Carnii Bucuresti Glina, denumita GLICARN SA, care in 2003 a vandut prin licitatie publica activele catre ELIKA TEC, de unde a ajuns prin contract de dare in plata la GREC ROM BUSSINESS GROUP SRL. In urma unui proces in instanta, terenul a fost castigat de Orasul Bragadiru la Inalta Curte de Casatie si Justitie, ca proprietar de drept in conformitate cu art. 4 alin. 1 din H 834/1991 si se constituie in “Fond special destinat realizarii de investitii sau desfasurarii unor activitati economice.”
Sedinta a inceput insa cu interpelarea mea de catre presedintele de sedinta din cauza transmiterii sesizarilor catre Politia Locala Bragadiru pe care le-au transmis si alti cetateni, pe motiv ca as avea ceva cu Politia Locala. Pe cat de amuzanta mi s-a parut situatia, pe atat de mult mi-a demonstrat inca o data cat de mult poate sa deranjeze proactivismul cetatenilor o administratie publica locala.
La lucrari curente ne-au fost prezentate urmatoarele:
–dl Mihai Falan a solicitat inregistrarea sedintelor, dar a fost respinsa cu votul majoritatii, cu un singur vot pentru, al meu, subiect despre care am scris aici https://bragadirumeu.ro/uncategorized/transparenta-victima-a-administratiei-pnl-bragadiru/ .
– Mai multe persoane fizice si juridice au solicitat scutirea de la plata chiriei si utilitatilor pentru spatiile inchiriate si concesionate pe perioada starii de urgenta si a starii de alerta, cat nu au voie sa isi desfasoare activitatea. Acest subiect a fost reluat deoarece am asteptat punctul de vedere de la Serviciul Juridic, care concluzioneaza ca nu se indeplinesc conditiilor de forta majora din contractual de inchiriere in derulare si nu sustine scutirea de la plata chiriei, in timp ce despre scutirea de la plata redeventei concluzioneaza ca nu exista temei legal pentru o astfel de decizie. Odata cu citirea documentelui, am aflat ca exista o solicitare a SC PIETE SI TARGURI BRAGADIRU SRL de a nu mai plati redeventa pe perioada cat este inchis targul. Pentru can i s-a cerut sa votam toate cererile, fara sa ne fie prezentati solicitantii, am cerut in mod expres mentionarea tuturor ( ANDREI GLORIA, SC LOTUS SA, SC FITNESS CLUB, ACADEMIA DINU, KIODAI CLUB SPORTIV, CABINET STOMATOLOGIC, OLIMPIA CHET, POP EUGENIA, TARAFUL DOMNESC, ZAMFIR GEORGIANA, JUSTIN SCARLATESCU, SC PIETE TARGURI BRAGADIRU). Am sustinut ca sunt de acord cu scutirea de la plata chiriei pentru cei care au contracte de inchiriere in Casa de Cultura, dar sunt impotriva scutirii de la plata redeventelor, tocmai din cauza drepturilor si obligatiilor care decurg din contractul de concesiune, diferit fata de contractul de inchiriere.
In conformitate cu art. 225 din Codul Administrativ, am transmis consilierilor locali problemele semnalate de cetateni in discutiile online cu acestia:
-numarul de terenuri acoperite cu ambrozie centralizate de Politia Locala si somatiile transmise proprietarilor, pentru ca situatia sa se imbunatateasca anul acesta, mai ales ca avem o hotarare care permite curatarea acestor terenuri de primarie daca proprietarii nu se conformeaza.
-solicitarea dlui Mihai Falan privind montarea senzorului Arly la gradinita nr. 3: dna administrator public mi-a spus ca i-au transmis raspus negativ in urma cu 3 saptamani. Dna Secretar ne-a spus ca Primaria a primit o solicitare din partea Agentiei pentru Mediu Ilfov cu privire la amplasarea unei statii ARLY pentru monitorizarea calitatii aerului. Ca urmare a raspunsului Primariei, Agentia de Mediu are de ales intre 3 locatii: km 8 – langa pasarela, langa biserica vis-à-vis de statia de transport public, in fata primariei, iar apoi se va aproba prin hotarare de consiliu local.
– petitia colectiva a locuitorilor de pe strada Facliei pentru includerea strazii Facliei in planul de asfaltare pe anul acesta, deoarece se afla in mijlocul a 3 strazi care sunt in curs de asfaltare( Eliberarii, Epocii si Vitejiei), si este o strada de sub 100 m, care daca nu este asfaltata acum exista riscul sa ramana asa.
-solicitarea mai multor cetateni de reincadrare corecta a strazilor care nu au retea publica de apa-canal si cu toate acestea figureaza ca ar avea, motiv pentru care impozitul a fost majorat pe nedrept. Desi am discutat acest subiect la fiecare sedinta si am solicitat un raspuns din partea arhitectului sef la sedinta trecuta, bineinteles ca nu am primit. Dupa ce am explicat din nou ca eu consider ca este vorba de furt din banii locuitorilor orasului si ca mai este doar o luna pana cand acestia pot beneficia de bonificatia de 10% la plata impozitului, presedintele de sedinta a cerut sa imi fie prezentat un punct de vedere din partea arhitectului sef, mai ales ca am transmis o adresa in scris cu strazile propuse spre a fi modificate, in luna martie cand am aprobat modificarea anexei. Dovada greselii arhitectului sef si primarului pe acest subiect o reprezinta proiectul de hotarare postat pe site-ul primariei si apoi retras, despre care am scris aici https://bragadirumeu.ro/uncategorized/impozitul-pe-anul-2020/, iar ulterior in seidnta ne-a fost supus votului un alt proiect.
–ridicarea deseurilor voluminoase si vegetale de pe domeniul public de catre Salserv in mod gratuit sa se faca cu regularitate. Dna administrator public mi-a spus ca Salserv face asta frecvent, dar ca o actiune mai ampla cu detinutii de la Penitenciarul Rahova a fost amanita din cauza pandemiei.
–ridicarea autoturismelor parasite pe domeniul public care, nu doar ca ocupa terenul, dar reprezinta un pericol pentru conducatorii auto, de multe ori reducand vizibilitatea. Am cerut ca regulamentul adoptat de consiliu privind ridicarea acestora sa fie pus in aplicare de Politia Locala.
– realizarea bretelei de acces din centura, precum si ridicarea balustradei de metal montata pe breteaua existenta in dreptul pasarelei pietonale, pentru ca aceasta masura ar fluidiza traficului spre DN6, mai ales ca la orele de varf nu se poate avansa din centura spre Bragadiru. Dna administrator public mi-a spus ca breteaua va fi realizata odata cu realizarea centurii de Sus si ca a avut loc o discutie la Ministerul Transporturilor si se va dispune ridicarea barierei metalice.
–Montarea limitatoarelor pe strazile Sperantei si Nazuintei, asa cum IPJ Ilfov a dispus in urma solicitarii din partea cetatenilor, precum si pe alte strazi unde exista solicitari. Dna administrator public mi-a raspuns ca nu sunt bani pentru limitatoare deoarece eu instig cetatenii sa nu isi achite impozitul local! Dl presedinte de sedinta mi-a spus ca s-au cheltuit multi bani pentru dezinfectie si pentru asigurarea cumparaturilor persoanelor in varsta pe timpul starii de urgenta.
Bineinteles ca interventia mea a deranjat pe unii consilieri locali care se grabesc ca de fiecare data in alta parte, de parca nu am fi platiti sa participam la aceste sedinte.
Nemaifiind alte subiecte, sedinta s-a terminat dupa 45 de minute de dezbateri.
Cu stima,
Teodora Desagă
Consilier Local PMP Bragadiru
Porțiunea se drum de pe Neamului care nu este asfaltată, când se va…De fiecare dată când plouă se aduce vitanja,în spate la Leroy!Cu banii dați pe această operațiune, până acum, se asfalta acea porțiune .