Intalnire publica cu cetatenii 04.11.2020

In calitate de consilieri locali, avem obligatia de a organiza intalniri periodice, cel putin una pe trimestru. Echipa PMP din Consiliul Local Bragadiru tine mult la transparenta, comunicare si conectare cu cetatenii, ca principii de baza pentru o guvernare locala buna, de aceea, ne-am asumat fiecare dintre cei 4 consilieri locali ca vom avea intalniri lunare, astfel incat, in fiecare saptamana, la sediul PMP din str. Diamantului nr. 108-112 cetatenii sa poata veni la discutii cu noi. https://www.facebook.com/PMPBragadiru/posts/4822405507799969

In urma controlului efectuat de ANRSC la operatorul de salubritate din Bragadiru, solicitat de consilierul local Teodora Desaga, https://www.facebook.com/TeodoraDesaga/posts/3412683352172886, care a aratat incalcarea unor reglementari in vigoare, SALSERV actualizeaza contractele cu asociatiile de proprietari din Cartierul Latin. Numai ca si acum am constatat nereguli.

Acesta este motivul pentru care am inceput seria intalnirilor publice cu cetatenii Orasului Bragadiru, invitand presedintii asociatiilor de proprietari si locuitorii Cartierului Latin sa vina MIERCURI, 04.11.2020, la ora 18.30 la sediul PMP din Str. Diamantului nr. 108-112.

La intalnire au fost prezenti locuitori din 8 blocuri din Cartierul Latin cu care am discutat despre problemele specifice cartierului, plecand de la faptul ca este atipic din punct de vedere al proprietatii, precum si al administrarii.

In Cartierul Latin principala problema o reprezinta faptul ca drumurile de acces sunt de 3 tipuri: publice, private ale dezvoltatorilor, private ale proprietarilor locuintelor. Concluzia este ca trebuie sa facem demersuri ca aceste drumuri de acces sa fie donate si acceptate de Consiliul Local Bragadiru, astfel incat locuitorii din Cartierul Latin sa beneficieze de toate serviciile publice comunitare la care au dreptul ca platitori de taxe si impozite: intretinere drumuri, curatenie stradala, deszapezire, iluminat public, contracte directe cu Apa Canal Ilfov, interventia Politiei Locale.

Revenind la motivul urgentei intalnirii, am discutat despre legalitatea contractului cu SALSERV pentru alte servicii, deoarece am constatat ca li se impune asociatiilor plata unor servicii pe terenuri care nu sunt in proprietatea sau administrarea asociatiilor de proprietari, ci sunt in domeniul public al Primariei sau proprietatea privata a dezvoltatorilor, astfel ca aceste costuri nu pot fi justificate legal. De asemenea, tariful propus este pe numar de persoane, nu pe suprafata pe care ar urma sa se realizeze aceste activitati extra.

Mai jos gasiti in format editabil 2 modele de adrese privind cele 2 contracte, precum si informatii din Regulamentul de Salubrizare din Bragadiru.

Daca SALSERV isi indeplineste obligatiile de a dota punctele de colectare cu un numar suficient de recipiente si de a ridica la timp, daca locuitorii vor face colectarea selectiva in mod corect, suntem convinsi ca nu va fi nevoie de ridicari zilnice, care sa ii determine pe unii reprezentanti ai asociatiilor de proprietari sa accepte un contract cu prevederi ilegale, doar pentru a beneficia de un serviciu de salubritate corespunzator.

Vom reveni cu modele de adrese catre dezvoltator pentru predarea cartii tehnice si dezvoltator si primarie pentru predarea/acceptarea drumurilor de acces din cartier. Ne dorim sa organizam o a doua intalnire publica cu reprezentantii asociatiilor de proprietari si locuitori din cartier, cat mai curand.

Cateva informatii despre cartea tehnica, care nu a fost predata blocurilor din Cartierul Latin:

Conform HG nr. 343/2017 – modificarea HG nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii și instalaţii aferente acestora cartea tehnica a constructiei este OBLIGATORIE pentru orice tip de constructiei. Ea este predata proprietarului spre pastrare si completare o data cu receptia imobilului.

Cartea tehnica se intocmeste de catre constructor/dezvoltator/investitor si se definitiveaza inainte de semnarea procesului verbal de receptive finala. Ea contine toate documentele, evenimentele si datele necesare penrtu a putea identifica si determina satrea tehnica si evolutia in timp a cladirii.

Legea 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată
Art. 17.
(1) Recepţia construcţiilor constituie certificarea realizării acestora pe baza examinării lor nemijlocite, în conformitate cu documentaţia de execuţie şi cu documentele cuprinse în cartea tehnică a construcţiei.
(2) Cartea tehnică a construcţiei cuprinde documentaţia privind proiectarea, documentaţia privind execuţia, documentaţia privind recepţia şi documentaţia privind urmărirea comportării în exploatare şi intervenţii asupra construcţiei, se întocmeşte prin grija investitorului şi se predă proprietarului construcţiei, astfel: documentaţia privind proiectarea şi documentaţia privind execuţia, la recepţia la terminarea lucrărilor, iar documentaţia privind recepţia, precum şi documentaţia privind urmărirea comportării în exploatare şi intervenţii asupra construcţiei la recepţia finală a lucrărilor de construcţii.
(3) … În cazul asociaţiei de proprietari, cartea tehnică a construcţiei se păstrează şi se completează la zi de către administrator.

Art. 36.
În sensul prezentei legi, constituie contravenţie și se sancționează cu
amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei II, lit e) nepredarea cărţii construcţiei de către investitor proprietarului, respectiv documentaţia privind proiectarea şi documentaţia privind execuţia, la recepţia la terminarea lucrărilor, iar documentaţia privind recepţia şi documentaţia privind urmărirea comportării în exploatare şi intervenţii asupra construcţiei, la recepţia finală a lucrărilor de construcţii;

Cu stima,

Teodora Desaga

Valentin Scintee

Consilieri Local PMP Bragadiru

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *