Minuta dezbatere publica pe tema bugetului

În 14 februarie s-a desfășurat prima dezbatere publică pe tema bugetului în Orașul Bragadiru, la cererea Grupului Civic Inițiativa pentru Bragadiru. La dezbatere am stat față în față 12 cetățeni din cartierele noi cu 9 reprezentanți ai autorităților publice locale, și anume: dna Secretar Ioniță Veronica, dna Șef Contabil Constandin Elena, dl Șef Achiziții Publice Jarcalete Ion, o doamnă de la Serviciul de Administrație Publică, o doamnă și 4 domni consilieri locali.
Rând pe rând cetățenii și-au expus problemele și propunerile punctuale referitoare la bugetul local, la unele primind și feedback din partea reprezentanților autorităților, în ordinea pe care o redau mai jos:
1. Domnul Mihai a reclamat lipsa unor priorități clare ale administrației care să fie făcute publice cetățenilor și care să aibă la bază criterii credibile și elocvente de alocare a banilor pentru investițiile publice, acesta dând câteva exemple de astfel de criterii, precum numărul de locuințe, sumele impozitelor plătite. La acest moment, dna secretar ne-a spus suma încasată de la locuitorii de pe strada Vitejiei, ca exemplu, pentru a se înțelege de asemenea că nu toți cetățenii sunt bun platnici, și restanțele la plata impozitului pe proprietate vor fi recuperate prin executări silite, astfel încât veniturile preconizate la această categorie să fie atinse până la sfârșitul anului.
2. Doamna Delia a dorit să adreseze câteva întrebări privind nelămuriri cauzate de anumite sume din buget, dar i s-a spus că nu se va întâmpla acest lucru în această dezbatere, fiind un moment doar pentru propuneri din partea cetățenilor. Aceasta a sesizat lipsa menționării străzilor care urmează a fi asfaltate în acest an în baza acordului cadru, și așa am aflat că sunt 22( 10 în cartierul Ghidiceni-Prelungirea Ghencea și 12 în cartierul Independenței) și ni s-a promis că lista va fi făcută publică. Confuzia a fost creată de introducerea în această listă a străzilor Gladiolelor și Ghidiceni, care sunt împărțite cu sectorul 5 și sunt multe suprapuneri de proprietăți, ceea ce nu va permite o asfaltare completă a acestora. De asemenea, a solicitat să fie menționate în planul de investiții și străzile pe care se vor face reparații curente la drumuri în valoare de 119.000 lei.
3. Doamna Antonia a reclamat faptul că cetățenii din Cartierul Latin sunt foarte nemulțumiți că achită impozitul pe proprietate la Primăria Bragadiru, dar că aceast nu investește niciun ban înapoi în cartier, în condițiile în care străzile și terenurile-parcuri sunt în proprietatea privată a dezvoltatorului. A subliniat că trebuie găsită o soluție de obligare a dezvoltatorului să cedeze ternuri pentru ca primăria să poată construi creșă, grădiniță, școală gimnazială, atât de necesare în cartier pentru miile de locuitori. La acest moment, un domn consilier a propus să se realizeze un audit care să urmărească respectarea planurilor inițiale din documentația care a dus la primirea autorizației de construire conform prevederilor legale și a PUG.
4. Domnul George a subliniat că principalele așteptări ale cetățenilor din cartierul Independenței sunt legate de începerea lucărilor de asfaltare a carosabilului, realizare a trotuarelor, de introducerea unui sistem de canalizare pluvială, pentru că ori de câte ori plouă străzile se transformă în canale navigabile, iar vidanjarea nu face față nivelului de apă strâns la o ploaie și este și costisitoare, fără a reprezenta o soluție. La acest moment, am aflat de la șeful serviciului Achiziții Publice că au primit răspuns negativ la cererea de finanțare a acestui proiect prin fondurile Companiei Naționale de Investiții și sunt în punctul în care trebuie să caute o altă soluție de finanțare, pentru că se preconizează un buget necesar de 7 milioane euro.
5. Doamna Teodora a insistat pe subiectul achiziției terenurilor pentru amenajarea locurilor de joacă pentru copii în cartierul Independenței, în acest sens am transmis o listă cu propuneri, motiv pentru care a solicitat suplimentarea bugetului pentru acest proiect la 303.500 lei de la 150.000 lei cât este în prezent, sumă care poate fi luată fie de la cheltuielile culturale ( deși puțin probabil că va fi acceptată această propunere de finanțare, doamna cșef contabil acceptuând că suma este alocată pentru o serie de evenimente dedicate Centenarului, dar pe care noi nu le cunoaștem momentan) sau de la pasarela de la Rostar, pe care nu o considerăm o soluție viabilă pentru eliminarea riscului de accidente în zonă( după exemplul celei de la Leroy Merlin, care nu este utilizată de părinți cu copii în cărucioare, de persoane mai în vârstă). La subiectul acesta ni s-a spus că Poliția Rutieră nu este de acord cu amenajarea unei treceri semaforizate și au aprobat deja o pasarelă care ne va costa 464.562 lei. Tot din aceste surse de finanțare, am propus alocarea sumei de 291.062 lei pentru întocmirea unei documentații pentru începerea unui proiect de construcție a unei grădinițe/școli pe terenul deținut de primărie în zona Celofibrei – Crișul Repede( persoanele prezente nu cunoșteau regimul juridic al acestui teren despre care vorbeam). Corelată cu propunerea de amenajare urgentă a rutei alternative de ieșire din cartier pe străzile Plevnei – Crișul Repede – Celofibrei – Șos. Alexandriei, ar putea aduce un plus în dezvoltarea cartierului. Pentru cartierul Fortuna-Scandinavia, am propus sensuri unice pe anumite străzi și achiziționarea unui teren între străzile Diamantului și Șos. Alexandriei în dreptul rondului de la Leroy Merlin. La acest moment am aflat că studiul de circulație va fi aviza și gata de publicat pe site a zilele astea, și că deja s-a gândit soluția propusă de cetățeni. Nu am primit însă informații privind modul de dobândire a acestui teren ( donație sau achiziție).
6. Doamna Vasilica a rugat în mod insistent să nu se mai acorde recepții ale construcțiilor fără să se efectueze retragerea de la axul drumului prin donația acelei suprafețe de teren către domeniul public, și fără aducerea la starea inițială a drumurilor afectate de racordările la utilități.
7. Domnul Lucian a dorit să se asigure că drumurile impracticabile din cartier vor fi reparate cât mai curând.
8. Domnul Dan a transmis mesajul din partea locuitorilor cartierelor Fortuna-Scandinavia referitor la nevoia unor semne de circulație și sensuri unice, limitator de viteză în zona parcului din incinta cartierului, trotuar între Penny Markey și rondul Cristalului-Diamantului. Mai multe despre această zonă găsiți în postarea din grupul cartierului https://www.facebook.com/groups/522529964455455/permalink/1861249230583515/
9. Domnul Victor s-a plâns de starea proastă a str. Celofibrei, faptul că după nr. 49 nu mai este asfaltată și vorbim de o distanță de 200 m unde au lipsit până ce și capacele de la canalizare și au făcut drumul impracticabil pentru mașini.
Am aflat că vor fi achiziționate 30 de camere pentru a fi montate în cartierele noi.
Următoarea ședință a Consiliului Local este pe 23 februarie, bugetul va fi însă aprobat într-o altă ședință la începutul lunii martie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *