Noi discuții despre SALSERV

Săptămâna trecută în ședința Consiliului Local Bragadiru s-a discutat subiectul operatorului de salubritate, pornind de la proiectul de hotărâre privind modificarea prevederilor contractuale referitoare la încetarea contractului, în momentul în care gestiunea activităților de colectare și transport a deșeurilor va fi delegată de ADIGIDI unui operator desemnat câștigător al licitației organizate în acest sens.

Orașul Bragadiru este membru al ADIGIDI – Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Ilfov alături de alte localități din Ilfov, conform HCL NR. 69/2018 , pentru care plătim anual o cotizație de 20.000 lei, în speranța că vom ajunge la standarde europene în domeniul gestionării deșeurilor de orice tip.

În acest sens, ADIGIDI printr-o firmă pregătește proiectul pentru accesarea fondurilor europene pentru Sistemul de Managament Integrat al Deșeurilor din POIM 2021-2027.

SALSERV, operatorul care este depășit de situație, nu s-a prezentat la ședință să discutăm și a transmis că refuză să semneze actul adițional, conținând completarea art. 21, din argumenția regăsită în imagini, considerând că se aplică plata unei despăgubiri din partea UAT în această situație.

Numai că serviciile de specialitate au întocmit un referat în care menționează toate aspectele semnalate de mine în ultimii 3 ani privind activitatea defectuoasă a SALSERV, pe care îl puteți citi mai jos. Ce s-a întâmplat între timp? De ce s-a rupt lanțul de iubire? Putem doar bănui. Oricum o schimbare de atitudine s-a produs acum înaintea alegerilor și dintr-o dată SALSERV apărat de majoritatea politică a orașului a ajuns să fie hulit și se discută despre REZILIEREA CONTRACTULUI.

Consilierii locali PMP au avut o întâlnire cu reprezentanții SALSERV săptămâna trecută în care am abordat subiectele care creează nemulțumirea cetățenilor: colectarea deșeurilor menajere, colectarea deșeurilor reciclabile, colectarea deșeurilor vegetale, întreținerea străzilor, măturatul mecanizat și stropitul străzilor.

Din discuție am aflat aspecte interesante despre modul de interacțiune a serviciilor de specialitate cu operatorul de salubritate, ca urmare a unor informații publicate și verificate de noi, din care reiese un posibil fals în documente, care va fi verificat de autoritățile competente.

Neexistând un orizont de timp, lucru confirmat și în ședință de doamna secretar, ca răspuns la întrebarea mea, de când vom avea un operator unic la nivel județean care să gestioneze colectarea deșeurilor, este clar că la acest moment trebuie să existe o dezbatere fermă și aplicată pe subiectul salubrizării orașului, deoarece nu putem risca să intrăm în impas cu operatorul în lunile călduroase când se produce o cantitate mai mare de gunoi, care trebuie ridicat la timp, în caz contrar situația poate escalada spre o posibilă sursă de infecție.

Sper că explicând pe scurt această situație, ați primit și răspunsul la întrebarea retorică de ce tot postează SALSERV poze despre activitatea pe care ar trebui să o facă zilnic, conform calendarului trimis nouă de Primărie, dar pe care SALSERV îl infirmă categoric.

Un lucru este clar: avem nevoie de un ORAȘ CURAT!

CURĂȚENIA într-un ORAȘ pornește de la conducătorii săi!

Sunt sigură că nu am fi ajuns în această situație dacă administrația publică nu ar fi închis ochii în ultimii 10 ani de când a fost semnat acest contract de concesiune cu SALSERV.

Sunt sigură că avem nevoie de oameni corecți în administrația publică, care să monitorizeze și să evalueze permanent activitatea operatorului, care să actualizeze contractul, care să impună penalizări, care să țină cont de sesizările cetățenilor, nu să le ia în derâdere, așa cum am pățit noi în ultimii ani.

Omul sfințeste locul! Unde-i lege, nu-i tocmeală!

Cu stimă,

Teodora Desagă

Consilier Local Bragadiru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *