APA CANAL ILFOV

Stimati locuitori ai Orasului Bragadiru, urmeaza o postare foarte lunga, dar in care veti gasi informatiile necesare despre serviciul de apa si canalizare din localitatea noastra, asa ca va rog sa aveti rabdare sa cititi pana la final.

Majoritatea cetatenilor intalniti pe teren in ultimele saptamani, dar si cei cu care vorbesc in mediul online mi-au semnalat ca principala problema a comunitatii este APA – calitatea si presiunea. De aceea, am avut  mai multe discutii telefonice cu directorul general al ACI, iar joi, 30 iulie, am participat la o audienta de 3 ore la sediul din Otopeni. Au fost prezenti directorul general, domnul Catalin Marian Dragila, directorul de la Directia de Investitii, domnul Roland Marginas, directorul de la Directia Comerciala, doamna Amalia Militaru.

Subiectele discutate au fost:

  1. Calitatea apei
  2. Presiunea apei
  3. Canalizarea pluviala in Independentei
  4. Extinderea retelei de apa-canalizare
  5. Situatia pe drumurile private
  • In ceea ce priveste CALITATEA APEI au existat foarte multe nemultumiri din partea cetatenilor din intre orasul, mai putin Cartierul Latin unde apa provine din reteaua APA NOVA.

Acest lucru este explicat de faptul ca mai exista depuneri in rezervoarele de apa de la statia de tratare a apei din centrul orasului Bragadiru, zona parcului, insa in urma cu o saptamana toate rezervoarele au fost spalate cu jet de apa.

In ceea ce priveste cantitatea ridicata de amoniu din apa aceasta se explica inclusiv din cauza vidanjelor care deverseaza apa uzata in mod ilegal in puturile de mare adancime.

Deoarece au vazut ca s-a schimbat in ultimii ani compozitia apei extrasa din puturile de mare adancime, ACI ia in calcul varianta de aductiune prin Clinceni din Domnesti de la statia de tratare cu apa buna si presiune corecta pentru partea din dreapta de Soseaua Alexandriei din vatra veche.  Pentru celelalte zone, pe viitor varianta de aductiune de la APA NOVA este preferabila statiilor de tratare a apei din adancime deoarece costurile vor fi reduse  odata ce statiile de tratare vor fi transformate in statii de repompare, mai ales ca APA NOVA are suficienta cantitate de apa cat sa alimenteze 3 judete si este de buna calitate.

Pana atunci insa la statia de tratare a apei din Bragadiru va mai fi montat un vas rezervor tampon de 300 mc/apa, pentru ca actuala capacitate de doar 120 mc/ora de apa este depasita de consumul de 180-200 mc/ora de apa in Bragadiru.

Cand vorbim cu cetatenii despre calitatea apei, mereu aduc in discutie pretul mare pe care il platesc de 3.92 lei mc/apa potabila si 4.17 lei mc/apa uzata, la care se adauga TVA si rezulta 4,27 lei apa si 3,63 lei apa uzata, un total de 8 lei cu TVA de 9%, deoarece la fiecare 1 mc de apa potabila consumata, apa uzata se calculeaza la 80%. Am aflat ca ACI si-a asumat refacerea analizei cost-beneficiu la proiectul de extindere realizat prin POS MEDIU 2007-2013 si reducerea tarifului pentru populatie cu 30%, caci altfel costurile ar fi fost mai mari, fiind singurul operator din tara care a facut acest lucru. De exemplu in Buftea, RAJA are un tarif cu 40% mai mare.

De asemenea, pe zona veche se adauga cantitatea de apa pluviala la acelasi tarif cu apa uzata, calculata in functie de suprafata construita a blocului si cantitatea de precipitatii comunicata de INM, in cazurile in care apa pluviala ajunge in reteaua de canalizare. Motivul este faptul ca apa de ploaie afecteaza costurile de epurare, din cauza gardului de poluare a acesteia.

  • In ceea ce priveste PRESIUNEA APEI au existat foarte multe reclamatii ale locuitorilor din cartierul Independentei, chiar si la case, dar si din zona Diamantului-Safirului la blocuri.

Pentru cartierul Independentei solutia tehnica a fost identificata si urmeaza a fi pusa in practica, dupa ce se obtine un aviz de la CNAIR si autorizatia de constructie de la Primaria Bragadiru.

Contractul de proiectare este semnat, iar proiectul tehnic de executie a fost conceput in parteneriat cu APA NOVA, deoarece reteaua din cartier va fi legata la reteaua APA NOVA de pe Sos. Alexandriei la limita teritoriala cu Sectorul 5, va intra pe Smardan si va continua pe strada Libertatii. La intersectia celor 2 strazi principale din cartier va exista o statie de ridicare a presiunii apei. Lucrarile depend de ce se gaseste in teren, sapaturile vor fi facute manual.

Odata cu finalizarea acestui proiect, directorul ACI ne garanteaza ca nu vom mai avea probleme cu presiunea, precum nici dubii in privinta calitatii apei.

De retinut ca in imobilele cu o inaltime mai mare de P+1E, pentru asigurarea presiunii corespunzatoare la nivelele superioare, proprietarii au obligatia realizarii unui proiect tehnic care cuprinde bazin tampon si statie de pompare a apei, fiind interzisa montarea pompelor direct la retea.

La inceputul anului, angajatii ACI au facut o serie de verificari in oras si au identificat mai multe condominiii cu locuinte colective cu mai multe etaje, unde locuitorii au reclamat presiunea scazuta, unde proiectul tehnic nu a fost respectat de dezvoltatorii imobiliari. Asociatiile de proprietari au primit somatii cu un termen limita pentru realizarea bazinelor tampon si a statiilor de pompare a apei, care a fost suspendat din cauza starii de urgenta si de alerta. Dar odata cu ridicarea starii de alerta, vor fi luate masuri mai dure, daca asociatiile de proprietari nu se conformeaza si nu intra in legalitate din punct de vedere tehnic.

In discutia cu directorul ACI i-am adus la cunostinta nemultumirea locuitorilor de buna credinta ca sunt pusi in situatia de a face investitii costisitoare in aceasta instalatie interioara, pe care ar fi trebuit sa o faca dezvoltatorii. De aceea, solutia este ca asociatiile de proprietari sa faca lucrarile de amenajare a camerelor tehnice, daca nu le au, si sa colaboreze cu ACI pentru realizarea vasului tampon si a statiei de pompare a apei, lucrari care pot fi platite in 6 rate catre ACI. De asemenea, asociatia de proprietari se poate indrepta impotriva dezvoltatorului, daca nu gaseste intelegerea la acesta de a contribui la plata acestor lucrari, invocand nerespectarea proiectului tehnic primit de la ACI la momentul eliberarii avizului necesar pentru obtinerea autorizatiei de construire.

Din fericire astfel de situatii nu vor mai exista deoarece s-a modificat legea in10/1995 in sensul ca utilizarea unei constructii se poate face numai dupa receptia la terminarea lucrarilor de catre primarie si dupa racordarea definitive la retelele de utilitati publice.

  • In ceea ce priveste proiectul de CANALIZARE PLUVIALA IN CARTIERUL INDEPENDENTEI, pe 28.07.2020 Curtea de Apel a respins ca nefondate ambele reclamatii facute si de firma contestatoare si de ACI.

Acum se asteapta motivarea curtii pentru a vedea ce este de facut si a incepe lucrraile cat mai curand cei de la ACVATOT care au fost declarati castigatori ai licitatiei. In mod normal primele lucrari vizeaza amenajarea bazinului de retentie a apei pluviale, a colectoarelor mari si subtraversarea centurii pana in luna octombrie.

Mai jos gasiti lista strazilor si dimensiunea tubulaturii de pe fiecare strada care va avea retea de canalizare pluviala la finalul proiectului.

  • In ceea ce priveste EXTINDEREA RETELEI DE APA – CANALIZARE se deschide licitatia pentru orase cu depunerea de oferte in SICAP in perioada 4-20 august. Durata contractului este de 24 de luni de la atribuirea lui.

Se va lucra in asa fel incat sa se termine cat repede lucrarile, cu oridine de incepere din mai multe puncte, incepand cu strazile care sunt cele mai apropiate de reteaua existent in acest moment, tocmai pentru a putea conecta treptat cat mai multi noi utilizatori, cu receptii partiale pe tronsoane.

Din pacate, proiectul de extindere a retelei de apa – canal din exercitiul financiar 2007-2013 a avut la baza o serie de estimari eronate ale dezvoltarii urbanistice, deoarece numarul de utilizatori era deposit de dinainte de inceperea lucrarilor, iar dupa anul 2015 au fost aprobate si construite foarte multe blocuri in zona de case, ceea ce a dus la subdimensionarea retelei si la problemele semnalate pe buna dreptate de locuitori: presiunea slaba a apei, refularea canalizarii.

Mai jos gasiti lista strazilor si dimensiunea tubulaturii de pe fiecare strada care va avea retea de apa – canalizare la finalul proiectului, si informatiile actualizate in 2017 prin HCL nr. 129/2017.

  • In ceea ce priveste CONDOMINIILE DE PE DRUMURILE PRIVATE , proprietarii locuintelor aflate pe aceste strazi vor avea tot suportul din partea ACI pentru a isi face reteaua proprie pe care sa o conecteze la reteaua de pe strada publica.

ACI se angajeaza sa asigure proiectarea si executia cu plata in rate, in limita solicitarilor facute si a echipelor disponibile pentru astfel de lucrari, tocmai pentru a creste rata de conectare la reteaua de apa – canalizare si a reduce impactul asupra mediului pe care fosele septice si mini statiile de epurare le au, mai ales intr-o zona dezvoltatat atat de mult ca Bragadiru.

Exista discutii avansate pentru preluarea retelei de apa-canal din Cartierul Latin, unde dezvoltatorul trebuie sa mai faca un bazin de retentie pentru apa pluviala inainte de o posibila predare. Interesul ACI este de a sprijini clientii finali in a plati un pret mai mic, mai ales ca este cunoscut faptul ca locuitorii din Cartierul Latin platesc 12 lei pe mc de apa si apa uzata, fiind inclusa o taxa de mentenanta a retelei interioare.

Pentru a se face facturare individuala pe drumurile private, toti utilizatorii trebuie sa aiba montate contoare cu transmitere radio! Costul este de 900 lei si poate fi achitat in 6 rate.  Scopul montarii acestui tip de contor este de a asigura o baza corecta si eficienta de emitere a facturilor individuale, in care citirile pot fi efectuate prin sisteme radio, cu acuratete, la aceeasi data si aceeasi ora, si transmise in mod informatic catre facturare (se evita astfel procesele manuale in care in mod inevitabil pot aparea erori). Va exista in continuare un singur contract valabil pentru bransamentul general de pe domeniul public, insotit de o conventie pentru fiecare client de pe acel drum privat. Pierderile = Consumul comun va fi impartit la numarul de persoane declarate ca locuitori in fiecare locuinta de pe acel drum privat.

Acolo unde exista blocuri aflate pe un drum public dar cu adresa de drum privat, exista posibilitatea schimbarii bransamentului, in urma unei solicitari din partea asociatiei de proprietari pentru modificare de catre ACI in baza unui proiect de executie, cu posibilitatea achitarii contravalorii lucrarii in 6 rate egale.

In ultima perioada s-au reziliat mai multe contracte de pe drumurile private prin notificare cu propunere de solutii, transmite pe mail sau prin posta si s-a trecut de la facturarea individuala la cea colectiva, tocmai pentru a se respecta legislatia si a fi indreptate unele erori facute anterior.

Pentru actualizarea relatiei contractuale, am primit de la dna director Amalia Militaru urmatoarele documente:

– model imputernicire reprezentant condominiu

– model conventie cadru de facturare individuala (se va semna de fiecare consumator in parte)

– tabel nominal cu toti proprietarii care isi exprima acordul de preluare in facturare individuala.

Pentru reglementarea relatiilor din interiorul condominiilor (ansamblurilor rezidentiale) sunt relevante, intre altele, prevederile art. 4 si 30(3) din Legea 196/2018, precum si prevederile art. 647, 648 si 651 din Codul Civil, citate mai jos:

Art. 4. – (1) În condominii, unităţile de proprietate imobiliară se supun prevederilor prezentei legi ca entităţi individuale.

(2) Niciun act de dispoziţie nu poate să aibă ca obiect exclusiv cota-parte indiviză din coproprietatea forţată asupra părţilor comune ale condominiului, decât odată cu înstrăinarea locuinţei/spaţiului cu altă destinaţie care constituie bunul principal.

(3) Părţile comune din condominii şi drepturile aferente acestora pot face obiectul unei acţiuni de partaj numai atunci când aceste părţi încetează a mai fi destinate folosinţei comune, în condiţiile legii.

(4) În aplicarea prevederilor prezentei legi, dovada dreptului de proprietate şi a celorlalte drepturi reale asupra unei unităţi de proprietate imobiliară se face potrivit dispoziţiilor Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare.

Art. 30 (3) Niciun proprietar, chiriaş sau angajat al asociaţiei de proprietari nu poate încălca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comună sau individuală a celorlalţi proprietari din condominiu şi nu poate afecta funcţionarea normală şi întreţinerea condominiului.

Art. 647. – (1) Fiecare coproprietar poate exercita folosinţa bunului comun, cu condiţia să respecte destinaţia acestuia şi să permită exercitarea folosinţei de către ceilalţi coproprietari.

(2) Când bunul comun are caracter accesoriu în raport cu un bun principal, fiecare coproprietar poate să dispună cu privire la cota sa parte din dreptul de proprietate asupra bunului comun numai odată cu exercitarea dreptului de dispoziţie asupra bunului principal.

(3) Cheltuielile pentru întreţinerea şi conservarea bunului comun se suportă în mod proporţional cu cota-parte din drept a fiecărui coproprietar. Când bunul comun are caracter accesoriu, în absenţa unei convenţii contrare, cota-parte din drept a fiecărui coproprietar se stabileşte în funcţie de întinderea bunului principal.

Art. 648. – (1) Dacă într-o clădire sau într-un ansamblu rezidenţial există spaţii cu destinaţie de locuinţă sau cu altă destinaţie având proprietari diferiţi, părţile din clădire care, fiind destinate întrebuinţării spaţiilor respective, nu pot fi folosite decât în comun sunt obiectul unui drept de coproprietate forţată.

(2) Părţile comune sunt bunuri accesorii în raport cu spaţiile locative, care constituie bunurile principale în sensul art. 546.

Art. 651. – Cota-parte din dreptul de proprietate asupra părţilor comune are caracter accesoriu în raport cu dreptul de proprietate asupra spaţiului din clădire care constituie bunul principal; înstrăinarea sau ipotecarea cotei-părţi nu se va putea face decât odată cu dreptul asupra spaţiului care constituie bunul principal”.

Toate cele comunicate mai sus sunt valabile pentru toti consumatorii din cadrul condominiilor din orasul Bragadiru, precum si din alte localitati aflate in aria de operare Apa Ilfov si suntem asigurati de faptul ca ACI nu face exceptie de la aplicarea cadrului legal care reglementeaza furnizarea serviciilor publice de apa-canalizare, desi in unele cazuri, posibil pe fondul unei comunicari deficitare, aceste chestiuni legale au fost percepute de anumiti clienti ca fiind niste blocaje in relatia contractuala. 

In speranta ca v-au fost utile aceste informatii, va rog sa le faceti cunoscute si altor vecini care se afla in situatiile mentionate in acest articol si care pot beneficia de pe urma aflarii acestor informatii.

Va rog sa adresati intrebari pentru a va lamuri unele aspecte care poate nu au fost suficient detaliate in acest articol. Nu uitati sa va adresati operatorului pentru probleme ce tin de contract
https://acilfov.ro/contact/

Cu stima,

Teodora Desaga

Consilier Local PMP Bragadiru

14 thoughts on “APA CANAL ILFOV

  1. Bună ziua, eu locuiesc pe strada columnelor nr 30. Este un bloc cu 8 apartamente. Noi avem fosa și put. Eu doresc sa ma bransez cu d-voastră dar vecini nu vor. As putea sa ma bransez doar eu? Menționez că locuiesc la parter. Vă mulțumesc anticipat. Cu stima și deosebit respect Lucian Dumitru

  2. Am observat ca strada Vidin nu apare pe lista strazilor din proiectul de canalizare, desi nu este privata si este situata paralel cu Neamului si Caporalului si perpendicular pe Vailor (toate acestea fiind incluse pe lista). Ati putea sa ridicati aceasta problema la Primarie, va rog?

  3. Buna ziua. Si multumim frumos pt aceasta informatie atat de importanta pt cetatenii acestei urbe. Dar am si eu o intrebare . Care a fost criteriul dupa care au fost propuse strazile de mai sus pt a dispune de apa/canal ? De exemplu exista si str. Facliei care are un grad de ocupare de 100% si in fata in dreapta in stanga in spate exista canal si apa iar pe aceasta strada nu S-A facut nimic de ani de zile..din pacate nu sta nimeni pe aceasta strada cu ceva influenta. Sper ca nu am jignit pe nimeni cu aceasta nemulțumire personala…eu inca mai sper.

  4. Buna ziua,
    desi am facut nenumarate sesizari tot nu avem presiune la apa.
    va rog sa ne inf cand veti rezolva aceasta problema pe strada margellor nr 2.
    nu mi se pare normal ca aceasta rpoblema sa persisiste de aproximativ 2 ani de zile.
    Multumesc

  5. lati trecut prea repede pestepunctul 1 si anumeCALITATEA APEI LA CHIUVETA IN BRAGADIRU,Blocul 2 si 3 ultimile date in folosinta pe strada CORALULUI 6 nu au apa potabila din cate ne au spus administrator ,Nu este normal ca in anul 2021 in orasul Bragadiru la cateva sute de metri de captala europeana i.sa nu curga apa potabila la chiuveta!!!!! de parca suntem in Africa,Va rugam urgent sa remediati si sa va faceti treaba impreuna cu primaria cu DSP,cu PROTECTIA CONSUMATORULUI,,, deoarece apa potabila nu e lux ,nu e moft,,,este VITALA si daca nu este monitorizata periodic in asa fel safie in limite admise este raspunzatoare de diverse boli,grave,iar CONSTITUTIA ROMANIEI garanteaza dreptul la ocrotirea sanatatii `!

  6. Locuiesc pe str,. Iernii nr 6j, casa x, cu toate că am făcut contract de prestări servicii la AIF Ilfov in urmă cu 4 ani, acum de aproximativ 5 luni îmi reproșează că nu mă mai poate factura lunar deoarece locuiesc într-un condominiu de locuințe fapt pentru care trebuie să ne constituim in asociație de proprietari! Consider că nu este normal deoarece sunt branșat individual la apă și canalizare la casă cu robinet exterior iar dacă ar trebui să ne constituim in asociație de proprietari aceasta ar însemna, peste 40 de case si aproximativ 450 de apartamente la bloc! Am solicitat să mi fie montat un apometru cu citire la distanta dar am fost refuzat pe motiv că trebuie să vorbesc cu vecinii să-și monteze și ei! deoarece altfel contorul e inutil pentru mine. E inadmisibil, cum să discut această problemă cu,, vecinii, pe care eu nu îi cunosc, sunt peste 650 de familii!!! Șiiii… În ce calitate îi abordez? O anomalie,! În consecință solicit o rezolvare legală a acestei probleme care dpdv juridic poate fi interpretată în diferite forme!

    • Nu este un caz singular, iar procedura aceasta a inceput anul trecut cand au mai anulat si alte contracte, cand si-au dat seama ca imobilele sunt situate pe drumuri private. Am avut discutii in acest sens, iar ACI insista cu constituirea in asociatii de proprietari inclusiv la ansambluri rezidentiale de locuinte individuale unde locuitorii nu au nimic in administrarea comuna, asa cum se intampla la blocuri, ceea ce este o anamalie si greu de infaptuit, asa cum si dvs ati mentionat. Solutia propusa de ACI presupune montarea contoarelor radio si incheierea conventiei individuale regasita aici https://acilfov.ro/wp-content/uploads/2021/01/contractare/ANEXA_2_Conventie_de_preluare_in_facturare_individuala.pdf

    • Conform prevederilor Legii 196/2018

      Contractarea şi facturarea serviciilor de utilităţi publice în condominii se face dupa cum urmeaza:

      Art.94. – (1) Raporturile dintre furnizorii serviciilor de utilităţi publice şi asociaţiile de proprietari – în calitate de consumatori colectivi, sau proprietari – în calitate de consumatori individuali, după caz, se stabilesc la nivelul branşamentului, respectiv al racordului, în punctul de delimitare/separare a instalaţiilor între reţeaua publică de distribuţie a utilităţilor şi reţeaua interioară a utilizatorului, respectiv a utilizatorului colectiv sau a consumatorului individual, după caz.

      (2) Calitatea de utilizator, titular al contractului de furnizare/prestare servicii de utilităţi publice, revine:

      a) asociaţiei de proprietari, în cazul în care instalaţiile aflate în proprietatea sau administrarea furnizorului se branşează/racordează la instalaţiile comune interioare ale condominiului aflate în proprietatea comună a tuturor proprietarilor;

      b) proprietarului, în cazul în care instalaţiile aflate în proprietatea sau administrarea furnizorului se branşează/racordează direct la instalaţiile interioare individuale ale apartamentului sau spaţiului cu altă destinaţie decât cea de locuinţă ce aparţin proprietăţii individuale.

      Art.95. – În imobilele de tip condominiu, facturarea serviciilor de utilităţi publice se face de către furnizor cu respectarea dispoziţiilor prezentei legi, într-unul din următoarele două moduri:

      a) facturarea în comun la nivel de asociaţie de proprietari, reprezentând contravaloarea serviciului furnizat/prestat pentru întreg imobilul care se repartizează tuturor proprietarilor din condominiu, în conformitate cu regulile de repartizare stabilite prin prezenta lege şi/sau prin legislaţia specifică serviciului de utilitate publică respectiv;

      b) facturarea individuală la nivel de proprietar, reprezentând contravaloarea serviciului furnizat/prestat pentru fiecare unitate de proprietate imobiliară din condominiu.

      Art.96. – (1) Facturarea individuală la nivel de proprietar în cadrul condominiilor se face în baza:

      a) convenţiilor de facturare individuală, anexe la contractul de furnizare/ prestare încheiat cu asociaţia de proprietari sau

      b) contractului individual de furnizare/ prestare a serviciilor încheiat cu fiecare proprietar.

      (2) Facturarea individuală este permisă numai dacă determinarea consumului se realizează prin intermediul contoarelor supuse controlului metrologic legal, prevăzute la branşamentele condominiului în situaţia prevăzută la art.95 lit.a) ori la branşamentele proprietăţii individuale în situaţia prevăzută la art.95 lit.b).

      (3) Pentru serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare se pot încheia contracte individuale de furnizare/prestare între furnizor şi proprietari fără a fi necesară executarea racordurilor proprii individuale pentru evacuarea apelor uzate şi pluviale de la fiecare proprietate individuală, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

      a) există branşamente proprii individuale de alimentare cu apă realizate între reţeaua publică şi reţeaua interioară a fiecărei proprietăţi individuale, dotate cu aparate de măsură legale pentru determinarea consumurilor la nivel de proprietate individuală;

      b) furnizarea serviciului de alimentare cu apă, precum şi prestarea serviciului de canalizare se face de către acelaşi operator;

      c) toţi proprietarii din condominiu au fost de acord, în scris, cu introducerea în contractul individual de furnizare/prestare încheiat în nume propriu a clauzei de sistare/întrerupere a serviciului de alimentare cu apă în caz de neplată a contravalorii serviciului de canalizare;

      d) soluţia tehnică de realizare a branşamentelor proprii de alimentare cu apă precum şi tipul de contoare achiziţionate/montate de către proprietari au fost avizate de către furnizor.

      (4) Pentru serviciul public de alimentare cu energie termică, contractele individuale de furnizare între furnizor şi proprietari pot fi încheiate numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

      a) există branşamente proprii individuale de alimentare cu energie termică realizate între reţeaua publică şi reţeaua interioară a fiecarei proprietaţi individuale, dotate cu aparate de măsură legale pentru determinarea consumurilor la nivel de proprietate individuală;

      b) toţi proprietarii din condominiu încheie contracte individuale de facturare;

      c) soluţia tehnică de realizare a branşamentelor proprii de alimentare cu energie termică şi tipul de contoare achizitionate/montate de către proprietar au fost avizate de către furnizor;

      d) citirea contoarelor individuale şi defalcarea consumurilor individuale şi comune din condominiu se realizează de către o societate specializată, avizată de autoritatea de reglementare competentă, cheltuielile cu citirea contoarelor fiind suportate de către asociaţia de proprietari.

      (5) Operatorii economici care furnizează/prestează servicii de utilităţi publice către consumatorii alimentaţi/racordaţi printr-un branşament/racord comun au obligaţia să asigure aceste servicii numai dacă la nivel de condominiu există o asociaţie de proprietari constituită în condiţiile legii care să aibă calitatea de utilizator, titular de contract, sau dacă în termen de 180 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi se constituie asociaţii de proprietari conform legii.

      (6) Contractele de furnizare/prestare servicii de utilităţi publice în care asociaţia de proprietari este titular de contract se încheie pentru toţi consumatorii din condominiu, inclusiv pentru proprietarii din condominiu care nu sunt semnatari ai acordului de asociere şi nu au calitatea de membri ai asociaţiei de proprietari.

      (7) Niciun proprietar nu poate să lezeze dreptul altui proprietar de a beneficia de facturarea individuală şi să afecteze furnizarea/prestarea serviciului pentru întreg condominiul ca urmare a neachitării cotelor de contribuţie ce îi revin la cheltuielile asociaţiei de proprietari.

      Art.97. – (1) În situaţia în care asociaţia de proprietari este titulara contractului de furnizare/prestare servicii de utilităţi publice, în vederea facturării individuale, contractul de furnizare/prestare servicii de utilităţi publice este însoţit de convenţii de facturare individuală anexe la acesta.

      Convenţiile de facturare individuală se încheie în condiţiile stabilite în legislaţia specifică aplicabilă fiecărui serviciu de utilităţi publice.

      (2) Furnizorul serviciilor de utilităţi publice încheie convenţii de facturare individuală pentru fiecare unitate de proprietate imobiliară din condominiu, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

      (3) În baza convenţiilor de facturare individuală, furnizorii emit facturi individuale către toţi proprietarii din condominiu care includ atât contravaloarea consumului repartizat proprietăţii individuale, cât şi contravaloarea cotei părţi ce le revine din consumul comun.

      (4) Convenţiile individuale de facturare a serviciului public de alimentare cu apă şi cu energie termică încheiate între furnizor şi proprietarii din condominii în calitate de consumatori individuali, anexate la contractul de furnizare/prestare încheiat la nivelul asociaţiei se încheie în una din următoarele condiţii:

      a) la propunerea furnizorului serviciilor de utilităţi publice, cu acordul scris al tuturor proprietarilor din condominiu;

      b) la solicitarea asociaţiei de proprietari, în urma hotărârii adunării generale cu acordul scris al tuturor proprietarilor din condominiu;

      (5) În situaţiile prevăzute la alin.(4) lit.b) furnizorii serviciilor de utilităţi publice sunt obligaţi să dea curs solicitării asociaţiei de proprietari, iar proprietarii suportă toate costurile suplimentare generate de facturarea individuală a respectivului serviciu. Costurile suplimentare se includ în facturile lunare individuale.

      (6) În funcţie de modul de facturare practicat în condominiu, fiecare proprietar are obligaţia să plătească asociaţiei de proprietari, respectiv furnizorului serviciilor de utilităţi publice, contravaloarea serviciilor aferente unităţii de proprietate imobiliară.

      (7) În baza contractelor individuale de furnizare/prestare servicii de utilităţi publice sau în baza convenţiilor individuale de facturare, anexe la contractul de furnizare/prestare încheiat la nivelul asociaţiei, pentru recuperarea debitelor, furnizorii pot acţiona direct împotriva proprietarilor restanţieri.

      Art.98. – (1) Furnizorul serviciilor de utilităţi publice are dreptul de a acţiona în instanţă proprietarul care se face vinovat de neplata facturilor individuale emise în baza contractelor individuale sau a convenţiilor individuale, după caz, mai mult de 60 de zile de la termenul scadent, respectiv 90 zile de la afişarea listei, cu notificarea proprietarului restant cu cel puţin 7 zile înainte de demararea procedurii de acţiune în instanţă.

      (2) Sentinţa dată în favoarea furnizorului serviciilor de utilităţi publice, pentru sumele datorate, poate fi pusă în executare pentru acoperirea datoriilor la zi prin orice modalitate permisă de Legea nr.134/2010, republicată, cu modificările ulterioare.

      Art.99. – (1) Pentru contractele de furnizare cu caracter individual, drepturile şi obligaţiile cu privire la serviciul furnizat aparţin, pe de o parte, furnizorului şi de cealaltă parte, proprietarului.

      (2) În cazul contractelor încheiate între furnizorii serviciilor de utilităţi publice şi asociaţia de proprietari, în lipsa convenţiilor individuale de facturare, asociaţia de proprietari repartizează facturile către proprietari prin lista de plată lunară, încasează şi achită sumele reprezentând contravaloarea consumului facturat şi înştiinţează furnizorul cu privire la debitori.

      (3) În cazul facturării individuale la nivel de proprietar, conform art.95 lit.b), furnizarea serviciilor de utilităţi publice la nivelul întregului condominiu nu poate fi întreruptă/sistată temporar pentru neplata cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de către unul sau mai mulţi proprietari. Furnizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice poate fi întreruptă/sistată temporar numai proprietarilor restanţieri, până la achitarea facturilor/sumelor restante, în baza contractului de furnizare/prestare încheiat la nivel individual, respectiv a convenţiei individuale de facturare încheiată între furnizor şi proprietarii din condominii în calitate de consumatori individuali, anexate la contractul de furnizare/prestare încheiat la nivelul asociaţiei.

      (4) În cazul facturării individuale la nivel de proprietar, conform art.95 lit.b), proprietăţile individuale din condominii pot fi deconectate/debranşate de la serviciile de utilităţi publice la cerere, în baza solicitării în scris a proprietarilor acestora şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare, sau în caz de neplată a sumelor datorate, în baza contractelor individuale sau a convenţiilor individuale de facturare anexate la contractul de furnizare/prestare încheiat la nivelul asociaţiei, după caz.

      (5) În cazul serviciilor de utilităţi publice care se facturează individual este interzisă sistarea, limitarea sau întreruperea furnizării/prestării serviciului la nivel de condominiu, pentru neplata facturilor de către unul sau mai mulţi proprietari.

      (6) Condominiile pot fi deconectate/debranşate de la serviciile de utilităţi publice numai la cererea asociaţiei de proprietari, în baza solicitării în scris a tuturor proprietarilor din condominiu şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

      (7) Pentru recuperarea debitelor cu privire la serviciile de utilităţi publice facturate individual la nivel de proprietar, furnizorul serviciului acţionează strict împotriva proprietarilor restanţieri, în baza contractului de furnizare/prestare individual sau, după caz, a convenţiei individuale anexate la contractul de furnizare/prestare încheiat la nivelul asociaţiei.

    • Va rog sa imi spuneti cine este proprietarul drumului de acces, daca aveti toti proprietarii cota parte din el sau l-a pastrat dezvoltatorul Ionescu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *