• 0724.959.100
  • consilier@bragadirumeu.ro
  • Bragadiru, Ilfov

Minuta ședinței Consiliului Local Bragadiru din 15.04.2019

Minuta ședinței Consiliului Local Bragadiru din 15.04.2019

Ședința a fost prezidată de consilierul PNL, Daniel Coadă, în prezența a 16 consilieri locali, dnei secretar, dnei administrator public și 6 cetățeni. La început am solicitat modificarea procesului verbal de la ședința trecută și repostarea lui pe site-ul primăriei deoarece mi-a fost consemnat greșit votul la 2 proiecte și nu se regăsește motivarea la altele.
Din cele 44 de proiecte, unul singur nu a fost adoptat – pozitia 12, propunerea mea.
Eu am votat împotrivă la proiectele de hotărâre de la pozițiile 1, 5, 8 și m-am abținut la proiectul de hotărâre de la poziția 4.
Mi-am exprimat punctul de vedere și mi-am argumentat astfel votul la proiectele de hotărâre de la pozițiile 1, 5, 12.
La proiectul de hotărâre de la poziția 1 am atras atenția asupra faptului că derogările cerute prin acest PUZ( modificarea zonei din IS – instituții și servicii în L – locuințe collective cu spații comerciale la parter, majorarea înălțimii de la 18 la 21 m, majorarea regimului de înălțime de la P+4E la S+5E+6ER), încalcă drepturile proprietarilor din zonă, peste drum fiind locuințe individuale și semicolective cu regim maxim de înălțime P+2E+M. Aglomerarea acestei zone de lângă DN6 cu 8 blocuri va duce la blocarea traficului ș-așa îngreunat. Domnul Alexandru Gheorghe, responsabil cu societatea civilă, a spus că a primit 2 contestații în termen și 1 contestație după termen, motiv pentru care crede că ar trebui organizată o dezbatere publică pe acest subiect. Eu am propus amânarea acestui proiect pe ordinea de zi a ședinței viitoare ca între timp să se organizeze dezbaterea. Bineînțeles că acest proiect a fost votat de majoritatea PNL+ALDE.
La proiectul de hotărâre de la poziția 5 am atras atenția asupra faptului că este cu dedicație, căci se dă spre închiriere un spațiu unde deja funcționează fără autorizație și contract o agenție imobiliară.
La proiectul de hotărâre de la poziția 8 am cerut amânarea proiectului pentru ședința viitoare deoarece consilierilor locali li se cere să voteze fără să fi primit actul constitutiv și statutul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară și Interregională SUD VEST. De asemenea, consider că între obiectivele acestei asociații se regăsesc unele nerealiste, trecute doar ca să fie, în încercarea de a rezolva ceva ce nici guvernele nu au reușit, Aeroport Internațional, Spital Regional de Urgență, Autostrada A0.
La proiectul de hotărâre de la poziția 12, al cărui inițiator sunt, am explicat consilierilor locali de ce este am inițiat actualizarea anexelor privind străzile pe care Salserv trebuie să facă acțiuni de măturat mecanizat, spălat și stropit, îndepărtarea zăpezii și menținerea căilor de circulație în stare bună pe timpul iernii. Deși am cerut, nu mi s-a pus la dispoziție o copie a constractului de concesiune, pe motiv că este în cercetare și trebuie să îl solicit la Inspectoratul Poliției Județene Ilfov. Totuși am aflat cu această ocazie de la dna administrator public că nu există aceste anexe la contract și că propunerea mea nu este valabilă. Ori eu nu am avut acces la acest contract ci la caietul de sarcini dintr-o hotărâre mai veche, pe baza căreia am făcut propunerea. Consilierul local Dumitru Adrian a spus că vrea să condiționeze aceste servicii de numărul de contracte de salubritate încheiate pe aceste străzi propuse de mine. Întrebarea mea pertinentă a fost cum funcționează Salserv și cum este evaluată activitatea de salubritate dacă nimeni din Primărie nu are o copie a acestui contract. Problema rămâne așadar în cartierele noi…iar eu dezinformez conform părerii dnei administrator public.
La lucrări curente s-au aprobat sau respins o serie de cereri privind închirierea unor spații, rezilierea unor contracte, sprijin financiar pentru construire anexe, prelungire contract de inchiriere, ștergerea datoriilor la apartament, atribuire spațiu în Casa de Cultură, schimbare titular contract de închiriere, raport de activitate consilier local Dumitru Adrian, raport privind calitatea învățământului al Școlii generale nr. 1.
De asemenea, am luat cuvântul și am atras atenția că nu li s-a răspuns vecinilor din strada Crișul Repede care au transmis adresa discutată ședința trecută și a rămas să o sune pe dna secretar.
La finalul ședinței cetățenii au avut dreptul la cuvânt, deși unii au cerut să poată vorbi în timpul dezbaterii proiectelor de pe ordinea de zi. Aceștia au semnalat probleme precum:
– Găsirea soluțiilor tehnice pentru prelungirea traseului liniei 185, astfel încât să beneficieze de el și cetățenii din cartierele Fortuna, Scandinavia și Smart City, cei care au transmis petiție încă din 2018.
– Trotuarul între Penny și Mega Image pe strada Cristalului,
– Din cauza parcării pe străzile Neamului și Pușcașului de către furnizorii de la Leroy Merlin gardul unui vecin a fost strâmbat, iar Poliția Locală nu rezolvă problema.
– USR a depus solicitare ca termenul de transmitere a observațiilor pe bugetul local să fie prelungit până pe 19 aprilie, deoarece a fost postat abia pe 5 aprilie, deși anunțul de publicare este datat în 29.03.2019, și organizarea unei ședințe de dezbatere publică a bugetului. Acest lucru l-am sesizat și eu în scris încă din 1 aprilie.
– Asfaltarea străzilor Crișul Repede și Năzuinței s-a făcut fără respectarea normativului și PUG-ului, străzile trebuiau să aibă minim 7 m, nu 5,5m. De aceea, USR va ataca modul de realizare a acestor străzi.
– ROF CL Bragadiru nu permite intervențiile cetățenilor în timpul ședințelor, de aceea USR va sesiza Prefectura.
– a fost decopertat trotuarul din stația Parfumului dar resturile au rămas acolo.
– sesizare la care nu a răspuns nimeni privind retragerile nerespectate de proprietarii care au ace la străzile Dantelei și Parfumului.
Promisiuni exprimate în această ședință:
– Administrator public Feny-Cornelia Tabacu – suma din planul de investiții este pentru amenajare, dar după ce i-am explicat diferența dintre achiziție și amenajare și am citit din planul de investiții publice, s-a răzgândit și a oferit o altă explicație: s-a trecut suma ca să fie siguri că se va face investiția, în cazul în care nu se primește terenul prin donație.
– Viceprimar Grigore Marian Dumitru – așteptăm să ne dea teren proprietarul pentru trotuar, luptăm să primim donație, o să punem indicatoare ca să nu se mai parcheze pe carosabil și trotuare.

Cu stimă,
Teodora Desagă
Vocea Ta în Consiliul Local Bragadiru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *