Minuta sedinta 22.10.2021

Sedinta extraordinara a Consiliului Local Bragadiru a fost prezidata de consilierul local PNL, Andrei Lazar, in prezenta a 18 consilieri locali, dnei secretar, primarului, administratorului public, dnei contabil sef, 3 reprezentanti Salserv,  si a 2-6 cetateni.

Sedinta a inceput cu o intarziere de o ora, despre care am fost anuntati la 9.45 cand eram deja ajunsi la Casa de Cultura, din cauza unor motive obiective, dna secretar neputand participa de la ora 10 la sedinta, iar in absenta ei nu se putea tine sedinta.

Procesul-verbal al sedintei din 05.10.2021 a fost aprobat cu unanimitate de voturi. Presedintele de sedinta a propus suplimentarea ordinii de zi cu 3 proiecte, iar propunerea a fost aprobata cu unanimitate.

Ordinea de zi a fost aprobata in unanimitate, 11 proiecte au fost adoptate, iar 1 a fost retras de initiator, noi am votat pentru 9 proiecte, impotriva unui proiect si ne-am abtinut la 1, dupa cum urmeaza:

  • La proiectul nr. 1 privind alegerea presedintelui de sedinta, am votat impotriva, deoarece consilierul propus de majoritatea politica, dl Adrian Dumitru, este cel mai indisciplinat consilier local, dand dovada prin comentariile sale din timpul sedintelor de lipsa de respect fata de consilierii din opozitie, atunci cand acestia isi sustin punctele de vedere. Supus la vot, proiectul a fost adoptat cu 10 voturi pentru, 7 voturi impotriva si 1 abtinere.
  • La proiectele nr. 2,3, 4, 5, 6  privind alipirea/dezmembrarea unor terenuri am votat pentru, deoarece este vorba despre terenurile strazilor Cristalului, Monumentului, Oituz, care nu figurau in evidentele cadastrale exact cum sunt in realitate, iar aceasta lipsa de corelare impiedica depunerea documentatiei pentru accesarea unor finantari. De altfel, am observat ca din punct de vedere cadastral, domeniul public al orasului, in speta strazile, stam foarte prost, nefiind realizate la timp si nici actualizate in registrul domeniului public. Supuse la vot, proiectele au fost adoptate cu unanimitate de voturi, cu exceptia proiectului nr. 4 unde a fost si 1 abtinere.
  • La proiectul nr. 7 privind majorarea tarifului de operare a serviciului de salubrizare, ne-am abtinut, din urmatoarele motive, exprimate si in sedinta si prezentate si in postarea din https://www.facebook.com/TeodoraDesaga/posts/4390889577685587 . Supus la vot, proiectul a fost adoptat cu 11 voturi pentru si 7 abtineri.

Avocatul Salserv a  prezentat succint memoriul trimis, accentuand cresterea de 116% la tariful de depozitare la groapa( de la 94 lei la 200 lei), iar prejudiciul de 600.000 lei a fost suportat de operator timp de aproape 1 an si jumatate. Tariful propus nu reflecta majorarile suportate de ei. Au facut demersuri la ANRSC, dar fara rezultate.

Teodora Desaga a spus clar ca intelegem argumentele financiare ( majorarea taxei de depozitare a gunoiului amestecat la ECOSUD, majorarea cheltuielilor cu personalului, cu combustibilul) si legale( daca exista o crestere de peste 5% timp de minim 3 luni, operatorul poate cere majorarea tarifului) prezentate in memoriu de catre Salserv.

Nu putem insa sa intelegem si sa acceptam calitatea proasta a serviciilor prestate de operator atat pe domeniul public, cat si locuitorilor. Nu intelegem de ce operatorul nu a fost sanctionat pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale in ciuda existentei unor serii de reclamatii cu argumente legale din partea mea si a cetatenilor, cat si un referat de specialitate al Serviciului de Gospodarire unde sunt reluate si confirmate aceleasi probleme semnalate de mine inca din 2017, insa acum Primarul accepta marirea de tarife, in loc sa se gandeasca serios la posibilitatea rezilierii contractului si organizarea unei noi licitatii care sa permita existenta a doi operatori de salubrizare, caci este evident pentru oricine ca Salserv este depasita tehnologic, uman, logistic si nu tine pasul cu dezvoltarea orasului, care este extrem de murdar, plecand de la faptul ca deseurile nu sunt colectate la timp sau complet, continuand cu faptul ca strazile sunt pline de praf de la santierele, care nici ele nu respecta legea, iar Politia Locala ar face bine sa isi faca treaba mai bine in aceasta directie. De asemenea, a accentuat ca nici macar programul de ridicari a gunoiului menajer si reciclabil din Regulamentul de salubrizare nu este respectat, si ca operatorul nu a facut campanii de informare reala epentru a incuraja colectarea selectiva a deseurilor, iar aici ar fi bine sa sustina si Primaria, chiar cu prezentarea sanctiunilor.

Primarul a intervenit sa confirme datoria Salserv la Ecosud. A afirmat ca nici el nu este multumit de activitatea operatorului, dar ca ii mai da o noua sansa, ca dupa majorarea tarifului servicile sa fie de calitate, iar apoi, daca sunt in continuare nemultumiri, se va face o noua analiza. A spus ca a negociat tariful fata de propunerea initiala a Salserv, ca o parte dintre activitatile pe domeniul public vor fi facute de muncitorii de la Serviciul Gospodarire din Primarie.

Valentin Scintee a intrebat cum a pastrat Salserv profitul de 5% in aceasta perioada? Iar raspunsul avocatului a fost ca nu au platit facturile la Ecosud.

Valentina Cojocariu a intrebat ce a facut Salserv pentru actualizaerea numarului de persoane, acesta fiind un aspect reclamat de operator. Avocatul i-a spus ca sunt multe asociatii de proprietari care nu sunt constituite in imobile si multe persoane care se declara 1 in locul numaurlui real fara sa ii raspunda la intrebare.

Andrei Mozarar si Claudiu Bita au intervenit si ei sa suna ca tariful ar trebui sa reflecte un serviciu de calitate, respectiv ca din cauza managementului prost operatorul a ajuns in situatia asta.

  • La proiectul nr. 8 privind modernizarea strazilor prin Programul national de investitii „Anghel Saligny„( Smardan, Demnitratii, Plevnei, Simbolului, Caporalului, Neamului, Eroilor, Rahovei, Sperantei, Orizontului, Dreptatii, Dezrobirii, Ofrandei, Vitejiei), am votat pentru, dupa ce am cerut lamuriri si am propus un amendament. Supus la vot, proiectul a fost adoptat cu 16 voturi pentru si 2 abtineri.

Teodora Desaga l-a intrebat pe primar care este rationamentul introducerii acestor strazi in lista, in conditiile in care 9 dintre cele 14 strazi propuse se regasesc in lista de strazi incluse in proiectul ACI privind infiintarea canalizarii pluviale din cartierul Independentei, cu portiuni partiale din intreaga lungime. Ne propunem sa venim in completarea ACI pe aceste strazi? Raspunsul primarului a fost NU, ci doar aceste strazi au cadastru in regula, motiv pentru care am reluat intrebarea, caci era clar ca exact ceea ce spuneam eu se va face, iar pana la urma si primarul a confirmat acest lucru.

Am atras atentia asupra faptului ca se depaseste limita de 7 mil lei alocata oraselor, iar primarul a spus ca spera sa obtinem o suplimentare, deoarece nu vor depune cereri toate localitatile.

Am propus ca strada Aleea Vointei sa fie inclusa in cererea de finantare, deoarece este o strada inundabila, neinclusa in proiectele ACI de extindere a retelei de apa si canalizare si de infiintare a canalizarii pluviale, desi este o strada cu o latime de 11 m, pentru care au fost aprobati indicatorii tehnico-economici in anul 2019 alaturi de alte strazi de pe lista prezenta, dar care nu au mai fost modernizate in 2020 din lipsa de bani. Amendamentul a fost respins cu 7 voturi pentru si 11 voturi impotriva, motivatia fiind ca a fost trimisa deja cererea de finantare si a fost deja depasit bugetul.

Apoi, primarul a continuat discutia facand 2 afirmatii false, pe care le-am corectat eu, provocand o starea de iritabilitate. Astfel, a spus ca tot cartierul independentei este inclus in proiectul de apa menajera al ACI, ceea ce nu este adevarat pentru ca sunt 30 de strazi din oras, dintre care 24 din cartier, carora m-am oferit sa le dau citire, care nu sunt incluse in proiect si nu au apa si canalizare. Si a mai spus ca proiectul de pluviala este inceput in 2009 si proiectul facut prost, insa de fapt este inceput de ACI din 2019, dar da, si noi credem ca este incomplet.

  • La proiectul nr. 9 privind actualizarea devizului privind modernizarea gradinitei nr. 1, nu s-a mai ajuns la vot, fiind retras de initiator.

Teodora Desaga a mentionat ca nu considera oportuna aceasta investitie, in conditile in care se investesc 4,3 mil leiintr-o cladire amplasata intr-o curte unde nu este respectata prevederea din normativ privind spatiul de 10 mp/copil in aer liber, la fel cum nici la gradinita nr. 3 nu se respecta. Mai degraba, as fi facut o noua gradinita, asa cum am si spus in programul din campania electorala, pe strada Unirii, in cartierul Bulgaru, pe terenul de 2000 mp al fostei scoli nr. 3, care in prezent este un adapost social.

Dna contabil sef a mentionat faptul ca aceasta cladire are 100 de ani si trebuie scoasa din circuitul civil.

Claudiu Bitu a atras atentia asupra faptului ca au crescut in mod nejustificat cheltuielile cu dirigintele de santier, asa ca cere lamuriri de la seful Serviciului de Achizitii. Andrei Mozara i-a propus primarului sa amane votul pe acest proiect, pentru a putea primi explicatii, iar primarul a fost de acord si si-a retras proiectul de pe ordinea de zi.

  • La proiectul nr. 10 privind transferul dreptului de proprietate a imobilelor apartinand domeniului public al orasului Bragadiru catre CNAIR, in vederea construirii A0 – Centura de sud, nimeni nu a intervenit, proiectul supus la vot a fost adoptat cu unanimitate.
  • La proiectul nr. 11 privind modificarea listei obiectivelor de investitii aferente bugetului de dezvoltare (documentatie modernizare strazi Diamantului, Toamnei, Iernii, Alunului, Gladiolelor, Dantelei, Jadului, Crisul Repede, documentatie amenajare acostament consolidat si trotuar pe DN6 in dreptul scolii si primariei, documentatie amenajare piste de biciclete si trotuar pe DN6 intre sectorul 5 si Smardan), am votat pentru, dar am propus 2 amendamente, din dorinta de a imbunatati unul dintre proiectele propuse si de a ne asigura ca se va face o lucrare de amenajare a DN6 asa cum trebuie pe toata portiunea neamenajata. Supus la vot, proiectul a fost adoptat cu 16 voturi pentru si 2 abtineri.

Teodora Desaga a apreciat ca in sfarsit se regaseste macar studiul pentru amenajarea DN6 si dincolo de centura, obiectivul de investitii fiind propus si justificat in 2019, 2020, 2021, inainte de intocmirea proiectului de buget local, dar de fiecare data respins. Dar a facut un amendament care prevede 2 completari: adaugarea utilitatilor acostament, canalizare pluviala, iluminat public, spatiu verde alaturi de piste de biciclete si trotuare, pentru ca altfel acestea ar fi inundate si impracticabile la fiecare ploaie, precum si extinderea distantei pana la strada Muzelor de la rondul de la Leroy Merlin, nu doar pana la Smardan, deoarece locuitorii merg pe marginea drumului, punandu-si viata in pericol in lipsa unui trotuar.

Primarul a intervenit, vadit enervat de precizarile mele, spunand ca CNAIR nu da aviz daca nu sunt realizate si cele mentionate de mine, spunand si ca va fi un alt proiect pentru cealalta bucata de DN6 mentionata de mine, dar cu toate acestea, amendamentul meu a fost respins cu 7 voturi pentru si 11 voturi impotriva.

Pentru a ma asigura ca se va realiza acest proiect, asa cum sustine primarul, am propus un nou amendament privind realizarea studiului de fezabilitate pentru aceleasi utilitati mai sus mentionate pentru portiunea Smardan-Muzelor, numai ca amendamentul a fost respins cu 4 voturi pentru, 11 voturi impotriva si 3 abtineri.

  • La proiectul nr. 12 privind cumpararea unui teren de 10.000 mp pentru constructia unei gradinite si scoli in cartierul Independentei, am votat pentru, dar am cerut sa fie citita documentatia, deoarece nu ne-a fost trimis proiectul si am cerut lamuriri. Supus la vot, proiectul a fost adoptat cu 15 voturi pentru si 3 abtineri.

Am aflat ca a fost depusa o singura oferta formata din 3 parcele apartinand aceluiasi proprietar caruia i-a fost aprobat un PUZ pe un teren de 116.000 mp.

Am cerut sa ni se spuna unde este amplasat terenul, iar primarul a raspuns ca este pe Crisul Repede, vis-a-vis de Adora Urban Residence, dar din consultarea geoportalului ANCPI rezulta ca de fapt este situat pe strada Gliei. Mai multe detalii despre acest subiect am scris aici https://www.facebook.com/TeodoraDesaga/posts/4461649447276266 .

Din nou au existat discutii aprinse cu primarul, deranjat de intrebari. I-am spus ca accepte dezbaterea, pentru ca este normal sa avem toate informatiile inainte de a vota.

Claudiu Bitu a propus retragrea proiectului de pe ordinea de zi, din cauza imposibilitatii citirii proiectului. Daniela Cozmeci a intrebat daca proprietarul terenului are vreo legatura cu PNL, daca este membru sau nu.

Primarul a spus ca nu retrage proiectul, ca se vor construi unitatile de invatamant cu finantare de la Compania Nationala de Investitii, ca primaria a facut o afacere cu cumpararea acestui teren.

La Lucrari Curente ni s-au prezentat urmatoarele solicitari:

  • Cerere debransare centrala blocului D7. – Am luat act.
  • Cerere Topo Star Srl privind modificarea obiectului contractului de inchiriere a unui teren de pe strada Salciei de 5452 mp, pentru ca din showroom auto sa poata face camin batrani si servicii alimentare. Am intrebat pe ce perioada si la ce pret pe mp este inchiriat terenul, si asa am aflat ca este din 2012 pe 20 de ani si la pretul infim de 0,065 lei/mp, asa ca am afirmat ca este in defavoarea Primariei inchirierea la acest pret. Primarul a afirmat ca a cerut recalcularea pretului la toate contractele de inchiriere. – Am luat act.
  • Referat de specialitate al Serviciului Juridic privind rezilierea a doua contracte privind inchirierea unor spatii la Casa de Cultura, din cauza neplatitii timp de 3 luni. Am mentionat ca aceasta constatare trebuia facuta de Serviciul Juridic in cazul tuturor contractelor din Casa de Cultura la 3 luni dupa ce activitatea a fost interzisa si nu s-ar mai fi ajuns in situatia aceasta cu niciuna dintre firmele/pfa care au avut spatii inchiriate. – Am luat act.
  • Cerere reziliere contract de inchiriere apartament bloc D7. – Am luat act.
  • Cerere Serbitop Srl privind inchirierea unui teren de 20mp cu destinatia amplasarii unei agentii imobiliare pe DN6. Este vorba despre aceeasi agentie din fata hotelului Giuliano, pentru care am respins deja o alta cerere si am dispus inlaturarea constructiei usoare, iar acest lucru nu s-a intamplat in ultimele 2 luni. – Cererea a fost respinsa cu unanimitate.
  • Cerere acceptare renuntate la dreptul de proprietate asupra drumurilor din PUZ-ul de 116.000 mp. Am mentionat ca in PUZ proprietarul si-a asumat ca va realiza infrastructura si va renunta la dreptul de proprietate in favoarea Primariei, dar nu este normal sa acceptam paman, fara ca drumurile sa existe macar si mai ales in lipsa utilitatilor. Dupa ce le face, bineinteles ca da. – Cererea a fost respinsa cu unanimitate.
  • 3 cereri de cumparare a apartamentelor din blocul D8. – Cererile si realizarea evaluarii au fost adoptate cu 11 voturi pentru si 4 impotriva.

La finalul sedintei, Teodora Desaga a atras atentia asupra faptului ca sunt si alte cereri adresate Consiliului Local care nu au ajuns in mapa si cere sa se verifice acest lucru cu Registratura pentru ca nu este normal. De asemenea, a cerut sa i se respecte dreptul de a lua cuvantul, dar consilierii PNL au parasit sala, cu exceptia a 2.

In baza art. 225 din Codul Administrativ, am amintit in numele tuturor consilierilor locali PMP(  ceilalti 3 colegi parasind sala din motive obiective la momentul inceperii prezentarii lucrarilor curente) subiectele discutate la intalnirile publice cu cetatenii:

  • Petitii colective privind achizitionarea unor terenuri in zona Prelungirea Ghencea pentru amenajarea unui loc de joaca, constructia unei crese si gradinite, amenajarea unui drum de legatura intre Alunului si Prelungirea Ghencea si includerea obiectivelor de investitii in bugetul pe anul 2022,
  • Observatii si propuneri privind PUZ-ul de pe strada Coralului, locuitorii fiind nemultumiti de aglomeratia pe care o va produce constructia unui bloc de 400 apartamente,
  • Stadiu lucrarilor la intrarea Diamantului,
  • Graficul de executie al lucrarilor desfasurate in proiectele gestionate de APA CANAL ILFOV ( am cerut din nou graficul la ACI, dupa raspunsul Primarului ), locuitorii dorind sa aiba o perspectiva de timp,
  • Nemultumiri referitoare la majorarea tarifului Salserv,
  • Informatii privind gradinita si scoala.

Unul dintre cetatenii prezenti in sala mi-a adresat o intrebare: De unde am stiut acum 2 luni ca va fi cumparat acel teren pentru gradinita si scoala? I-am raspuns dlui ca nu am stiut ca acela va fi terenul, ci ca acela este singurul teren atat de mare, subiect detaliat de mine in alte postari. Acelasi a mai facut doua propuneri: ca scoala 2 ( care nici macar nu este asa numerotata, ci nr. 3) sa ramana pentru scoala. I-am raspuns eu ca acolo nu mai functioneaza scoala din anii 90, iar dna secretar a spus ca din 1984, si ca terenul de 2000 mp nu este suficient pentru a fi construita o scoala respectand normativele in vigoare. Acelasi a mai propus ca sefii serviciilor de specilitate sa fie prezenti la sedinte. Cetateanul a parasit sala spunand ca nu a primit raspuns la intrebarea mea, desi l-a primit clar, raspicat si repetat. Doar ca unii nu vor sa inteleaga ce li se spune, iar altii nu ii respecta pe ceilalti.

Sedinta a durat 2 ore si jumatate.

Cu stima,

Consilierii Locali PMP Bragadiru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *