Minuta sedinta 23.09.2021

Urmeaza o postare lunga!

Sedinta a fost prezidata de consilierul local PNL, Andrei Lazar, in prezenta a 16-19 consilieri locali, dnei secretar si 3-8 cetateni, numarul variind in functie de momentele sedintei, din cauza parasirii salii. Primarul si administratorul numit in luna august au lipsit si la aceasta sedinta.

Inceperea sedintei a fost amanata din cauza faptului ca atat consilieri, cat si cetateni, erau retinuti la intrarea in Casa de Cultura de 2 politisti locali care faceau verificarea certificatului digital COVID. Astfel ca celor care nu  detineau dovada vaccinarii, trecerii prin boala sau un test certificate negative li s-a interzis accesul initial, pana cand au facut teste rapide si li s-a permis si lor accesul.

La scurt timp, ca urmare a unui apel la 112, conform spuselor adjunctului Politiei Locale, in sala a intrat un echipaj mixt format din politisti, jandarmi si politisti locali pentru a face verificarea certificatelor si evacuarea din sala a celor care nu aveau dovada ceruta de HG 990/2021. Din acest motiv, incepand cu proiectul 4 de pe ordinea de zi, consilierii locali PMP Valentina Cojocariu, Elena Irimia si Valentin Scintee au parasite sala, ramanand astfel 16 consilieri, asigurandu-se cvorumul necesar pentru desfasurarea sedintei.

Procesul-verbal al sedintei din 12.08.2021 a fost aprobat cu 12 voturi pentru, 3 voturi impotriva si 3 abtineri, eu am  motivat votul impotriva de faptul ca lipsesc informatii despre cele spuse in sedinta precedent, care nu au fost completate in proces desi au fost transmise de aceasta cu o zi in urma, imediat dupa primirea procesului-verbal pe mail.

Ordinea de zi a fost aprobata cu unanimitate de voturi, fiind formata din 24 de proiecte de hotarare aprobate si lucrarile curente, asa cum reiese din imaginea de mai jos.

Noi am votat PENTRU 13 proiecte, IMPOTRIVA 4 proiecte si ABTINERE la 7 proiecte. Am propus 5 amendamente si am luat cuvantul astfel:

  • La proiectul nr. 2 privind ORGANIGRAMA reorganizata prin reducerea numarului total de Iosturi, transformarea si infiintarea unor noi posturi, in urma unei discutii lamuritoare cu dna Secretar General am renuntat la a mai formula un amendament. Am aflat ca procedura pentru organizarea CONCURSULUI pentru functia de ARHITECT-SEF a fost transmisa ANFP, asa cum si noi solicitasem saptamana trecuta, tocmai pentru ca sunt foarte mari probleme legate de instabilitatea functiei si de ineficienta Biroului de Urbanism, care acum este transformat in Serviciu, prin adaugarea unei noi functii de conducere, in speranta ca va reusi sa faca verificarile, fiind un volum mare de munca, caruia nu ii face face doar arhitectul, conform spuselor dnei Secretar General. De asemenea, Claudiu Bita USR a intrebat de ce se infiingteaza 17 posturi de muncitori necalificati la Serviciul Gospodarire, iar dna Secretar General i-a raspuns ca Primarul vrea sa faca mai multe actiuni in regie proprie pentru a reduce cheltuielile diin contracte precum cel cu GARDEN CENTER, a adaugat Adrian Dumitru PNL. Daniela Cozmeci USR a intrebat care sunt atributiile Administratorului Public si cine este acesta, iar eu am atentionat asupra faptului ca am solicitat Anexa 1 la Dispozitia 499/13.08.2021 de aproape o luna si nu am primit-o nici acum, desi este un document public si trebuia sa se regaseasca pe site alaturi de dispozitie. Dna Secretar General m-a asigurat ca voi primi raspunsul. Tot cu aceasta ocazie, am subliniat faptul ca nici primarul, nici administratorul public al orasului nu participa la sedinte, asfel ca nu exista nicio relationare oficiala directa  intre legislative si executive, iar in absenta initiatorilor dezbaterile sunt in zadar. Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu 15 voturi pentru si 4 abtineri.
  • La proiectul nr. 3 privind sprijinul financiar pentru persoanele care au implinit 100 de ani/ 50 de ani de casatorie am votat pentru amendamentul lui Cristian Dimache de a nu mai fi cerut certificatul de nastere intre documentele necesare, dar a fost respins, si m-am abtinut la amendamentul lui Claudiu Bita privind limita veniturilor la 4.000 lei pentru cuplul casatorit.  Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu unanimitate.
  • La proiectul nr. 5 privind terenul din 13 Decembrie, am adus argumente legale si de oportunitate pentru a convinge colegii sa il respinga. Astfel, le-am invocat HG nr. 834/1991, din care decurge dreptul de proprietate al Orasului Bragadiru asupra terenului recastigat anul trecut, in urma unui proces de durata, hotarare care prevede clar ca terenul se constituie ca fond special dedicat realizarii de investitii sau desfasurarii de activitati economice. Asadar, acest teren, indelung ignorat cu buna stiinta de conducerea Primariei Bragadiru, trebuie valorificat in scopuri economice care sa aduca bani la bugetul local. In plus, am atras atentia asupra faptului ca terenul a fost o groapa de gunoi, ca solul a fost inaltat in mod artificial prin amestecarea pamantului cu deseuri din constructii aduse acolo in mod ilegal, teren care a fost curatat doar in preajma campaniei electorala. Din studiul geotehnic care insoteste proiectul PUZ-ului pentru acest teren reiese clar ca solul este neomogen si se incadreaza in categoria medie de riscuri geotehnice, practic fiind nevoie de anumite proceduri la realizarea fundatiei pentru a asigura viitoarele cladiri impotriva problemelor. Totodata, am atras atentia asupra faptului ca locuitorii orasului, mult mai multi decat cei inscrisi in statisticile oficiale, au nevoie de alte functiuni, institutii, servicii, industriale, nu doar rezidentiale, pentru ca in acest moment locuim intr-un oras unde retelele edilitare sunt subdimensionate, unde infrastructura rutiera lasa de dorit sau chiar lipseste cu desavarsire, unde unitatile de invatamant sunt insuficiente, unde copiii nu au acces la locuri de joaca si spatii verzi in cartiere, unde nu exista birouri ale administratiei publice. In ritmul acesta, nu ne va mai ramane loc pentru nimic, dar locuinte tot construim. Pentru ca argumentatia proiectului este bazata pe faptul ca exista multe cereri de la tineri pentru construirea unei locuinte, am intrebat retoric: Oare ce va face Primarul cand va avea 500 de cereri? Va transforma toate terenurile detinute de Primarie in loturi pentru case? Nici macar aceasta folosire a terenului si lotizare in 97 de loturi pentru case nu raspunde la cele 129 de cereri, deci suntem pe o panta alunecoasa si ne tot scufundam cu girul celor care conduc orasul. Dna Secretar mi-a raspuns ca se pastreaza o parte din teren pentru activitati economice. Dar am contrazis-o, deoarece fasia pastrata ca rezerva va fi folosita tot pentru viitoare lotizari, scrie foarte clar in PUZ-ul care a fost adoptat. Am semnalat problemele sip e https://www.facebook.com/TeodoraDesaga/posts/4363597907081421 .Claudiu Bita si Andrei Mozara au ridicat problema numarului de cereri care nu este relevanta pentru transformarea functiunii terenului. Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu 11 voturi pentru si 5 impotriva.
  • La proiectul nr. 6 privind PUZ-ul de pe terenul de 116.000 mp de pe strada Crisul Repede, am luat din nou cuvantul pentru a sublinia ca raman valabile argumentele spuse la sedinta trecuta si ca nu este oportuna pentru dezvoltarea urbanistica permiterea zonei de blocuri, fiind de acord cu lotizarea pentru zona de case. Detaliile le gasiti pe https://www.facebook.com/TeodoraDesaga/posts/4234215543352992 . Claudiu Bita a pledat si el impotriva adoptarii acestui PUZ. Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu 11 voturi pentru si 5 impotriva.
  • La proiectul nr. 7 privind gratuitatea transportului pentru pensionari, am propus 2 amendamente pentru a imbunatati proiectul, avand in vedere ca noi deja propusesem un proiect in acest sens, despre care am scris pe https://bragadirumeu.ro/administratie-locala/proiecte/transport-public-gratuit-pentru-pensionari/?fbclid=IwAR1kc8RxoCCo63k3gtOHMJ00AdJwPklLj4YGOp0OybANPTEcVR1wx6zqpFQ . Am cerut o explicatie pentru stabilirea plafonului pensiei la 1500 lei, iar dna Secretar mi-a spus ca suma a fost stabilita in urma calcularii impactului bugetar de dna Contabil. Tocmai pentru ca nu are nicio noima, am mentionat ca pensia medie in Romanie este 1661 lei, iar cosul minim de consum lunar 2600 lei, asa ca nu este correct sa stabileasca ca pensionarii care au 1501 lei nu au dreptul la gratuitate. Am propus amendamentul eliminarea sumei de 1500 lei, ca pensia sa nu fie un impediment in acordarea gratuitatii transportului, argumentand in plus ca pensionarii cu pensii mari nu vor folosi aceasta facilitate, pentru ca oricum probabil au masini personale si nu circula cu transportul public. Amendamentul a fost respins cu 1 vot pentru si 15 impotriva. Am explicat ca este complicate procedura prin introducerea Directiei de Asistenta Sociala, in conditiile in care abonamentele puteau si facute direct la ghiseele operatorilor de transport. De asemenea, am propus amendamentul sa fie inlocuit STB cu operatorii de transport public care au contract de delegare a gestiunii serviciului public incheiat cu ADITPBI, ca sa fie valabila gratuitatea pe toate liniile in regiunea Bucuresti-Ilfov indifferent de cine este operata linia. Amendamentul a fost respins cu 5 voturi pentru, 8 voturi impotriva si 3 abtineri.  Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu 15 voturi pentru si 1 abtinere, a mea, deoarece nu au inteles sa accepte amendamentele mele pentru a imbunatati proiectul.
  • La proiectul nr. 9 privind taxa de urgenta pentru acordarea autorizatiei de constructie, am explicat consilierilor ca urgenta se aplica in cazurile justificate: lucrări de construcții edilitare, instalații, amenajare de căi rutiere efectuate de instituţii publice, companii naționale, persoane fizice sau juridice de drept privat finanţate cu fonduri europene, lucrări de infrastructură mare ce includ viaducte și poduri peste cursurile de apă, căi rutiere sau elemente de infrastructură aeriană efectuate de instituții publice sau companii naționale cu finanțare proprie sau atrasă. Alte categorii pentru care vor fi eliberate astfel de autorizații de construire sunt lucrări de intervenţie la imobile în pericol iminent de a se prăbuși, justificate prin rapoarte de expertiză și  lucrări de intervenţie de orice fel în caz de calamitate. Avand in vedere ca pe de o parte sunt institutii publice care ar urma sa plateasca, am fost de acord cu suma de 4.000 lei. Pe de alta parte, fiind vorba despre persoane fizice care s-ar afla intr-osituatie deosebita am propus ca suma sa fie injumatatita la 2.000 lei. Amendamentul a fost respins cu 5 voturi pentru, 10 voturi impotriva. Adrian Dumitru PNL a relatat insa adevaratul motiv pentru care se adopta aceasta hotarare, desi in contradictie cu art. 7 alin. 1 indice 6 din Legea 50/1991: Daca vrea cineva sa obtina AC mai repede si e dispus sa plateasca, pai facem bani la bugetul local! I-am raspuns ca este intr-o eroare, dar este clar ca tot pentru dezvoltatorii imobiliari gandesc proiectele. Cristian Dimache a intrebat cum vom putea elibera AC in 7 zile cand la Bragadiru sunt restante de luni de zile. Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu 11 voturi pentru, 4 voturi impotriva, 1 abtinere, a mea.
  • La proiectul nr. 10 privind PUZ-ul pentru terenul din 13 Decembrie, eu si Claudiu Bita am reluat pe scurt argumentele deja mentionate anterior la nr. 4, dar in zadar.  Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu 11 voturi pentru, 5 voturi impotriva.
  • La proiectele nr. 8, 12, 13, 14, am facut propuneri de reprezentanti, dar au fost toate respinse de majoritate.
  • La proiectul nr. 15 privind reprezentantii in Consiliul de Dezvoltare Regionala B-I, am votat impotriva deoarece nu ii cunosc pe cei doi propusi – administratorul public si consilierul primarului- si nu stiu daca au competente pentru a ne reprezenta.
  • La proiectul nr. 20 privind achizitia terenului pentru unitati de invatamant in cartierul Independentei, am propus un amendament privind inlocuirea cresei cu scoala, avand in vedere ca exista deja terenul achizitionat pentru cresa din 2019. Am vorbit despre subiect https://www.facebook.com/TeodoraDesaga/posts/4366816063426272. Inainte ca eu sa iau cuvantul, dna secretar a prezentat o nota de fundamentare prin care primarul cerea aceeasi inlocuire. Supuse la vot, ambele propuneri avand acelasi obiect au fost adoptate. De asemenea, am propus ca suprafata minima sa fie de 10.000 mp, in loc de aproximativ, astfel incat sa nu fie acceptate oferte cu suprafete mai mici, ci mai mari. Supus la vot, amendamentul a fost admis cu 11 voturi pentru, 3 voturi impotriva(Serban, Nevoe, Ancu) si 2 abtineri(Tuna, Dragnea). Supus la vot, proiectul de hotarare a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

La Lucrari Curente ni s-au prezentat urmatoarele solicitari:

  • Propunere presedinte de sedinta: Adrian Dumitru PNL – 9 voturi pentru, 5 impotriva, 1 abtinere, Daniela Cozmeci USR – 4 voturi pentru, 10 impotriva, 1 abtinere.
  • Cerere esalonare plata utilitati apartament inchiriat D7 – aprobat cu 11 pentru, 4 abtineri.
  • Cerere AUR spatiu pentru sediu partid – Primaria nu detine spatii.
  • Cerere Club Sportiv Orasenesc Bragadiru pentru inchiriere sala in Casa de Cultura pentru organizare lupte sportive – Nu se poate inchiria cat se desfasoara centrul de vaccinare.
  • Cerere firma inchiriere teren de 1100 mp pe strada Orhideellor nr 25 pentru garare utilaje – Respins din cauza restantelor.
  • Cerere doamna de pe strada Diamantului pentru concesionarea unei suprafate de teren – Nu se afla in domeniul public.
  • Petitie colectiva impotriva PUZ-ului de pe Crisul Repede.
  • Cerere domn chirias in D8 pentru achizitionarea apartamentului – aprobat
  • Cerere domn de pe strada Toamnei pentru concesionarea unei suprafate de teren – Nu se afla in domeniul public.
  • Cerere doamna inchiriere casuta din Parcul de Agrement – aprobat.
  • Cerere domn chirias in D7 pentru achizitionarea apartamentului – aprobat.
  • Cereri 2 doamne angajate in Primarie chiriase in D8 pentru achizitionarea apartamentului – aprobat cu 10 voturi pentru si 4 voturi impotriva si 1 abtinere. Am explicat ca nu mi se pare corecta atribuirea apartamentelor catre acestea si alte 10 persoane din cele 27 de beneficiari ai apartamentelor din D8, atribuire facuta in mod ascuns, fara ca eu ca si consilier local sa cunosc identitatea acestora. Am scris despre subiect la momentul aflarii adevarului https://bragadirumeu.ro/administratie-locala/repartizarea-locuintelor-de-stat/
  • Cerere domn chirias in D8 pentru achizitionarea apartamentului – aprobat cu 10 voturi pentru, 5 abtineri.
  • Cerere Sc Topo Star Srl de schimbare a obiectului contractului de inchiriere de la parcare la camin de batrani si alimentatie- Am cerut informatii suplimentare. Amanat.
  • Cerere SC SALSERV ECOSISTEM SRL pentru MAJORAREA TARIFULUI de la 12,19 la 16,95 lei, justificat de cresterea pretului de depozitare in rampa, cresterea costurilor cu transportul, angajatii. – Am cerut sa primi documentul si am amanat discutia, cu solicitarea ca reprezentantii sa fie prezenti la urmatoarea sedinta.

In baza art. 225 din Codul Administrativ, am adus in atentia consilierilor locali, care erau preocupati cu altceva, subiecte discutate cu cetatenii la intalnirile publice:

  • De ce se face asfaltarea pe strada Ghidiceni peste liniile de tramvai, si am aflat de la Adrian Dumitru PNL ca s-a facut un studio si s-a decis ca este mai bine sa ramana asa, si ca ACVATOT va face trotuarele si intrarile in curti pe strazile date in administrarea CJI.
  • Am explicat situatia de la Urbanism, de care s-au plans multi cetateni care asteapta si acum dupa luni de zile dupa eliberarea CU sau AC, in timp ce am avut 2 arhitecti interimari si au eliberat documente in mod preferential.
  • Am intrebat ce s-a intamplat cu achizitia camerelor de supraveghere video prevazute in planul de investitii, deoarece am sesizat ca depozitarea ilegala de deseuri continua in punctele binecunoscute de toata lumea.
  • Am supus atentiei petitia colectiva, care a fost depusa ieri de Elena Irimia in numele vecinilor din zona Scandinavia – Fortuna care au cerut montarea camerelor de supraveghere video, a panoului cu regulamentul de utilizare, curatarea periodica a locurilor de joaca de pe strazile Coralului si Smaraldului pentru ca intrebuintarea neadecvata a dus la deterioarea elementelor de joaca si la punerea in pericol a copiilor mici.

Dintre cei 3 cetateni care au ramas in sala pana la finalul sedintei, a luat cuvantul un domn locuitor pe strada Crisul Repede care a intrebat-o pe dna Secretar General de ce nu s-a regasit pe ordinea de zi proiectul privind acceptarea renuntarii la dreptul de proprietate pentru 3 tronsoane de drum privat Crisul Repede. I s-a raspuns ca proiectul este scris, dar in cazul unui tronson de drum nu a fost inscrisa in cartea funciara declaratia de renuntare. De asemenea, acelasi domn a atentionat faptul ca s-a facut o discriminare in ceea ce priveste gratuitatea transportului pentru pensionari! Si ca reprezentantii ACI nu i-au raspuns la aspectele semnalate la seidnta precedenta.

Daca ati ramas pana la final citind aceste randuri, va multumesc.

Daca sedintele ar fi fost inregistrate, asa cum am propus in mai multe randuri, v-ati fi convins de dinamica dezbaterilor din Consiliul Local Bragadiru.

Cu stima,

Consilierii Locali PMP Bragadiru

Consilierii Locali PMP Bragadiru

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *